pühapäev, 29. juuli 2018

Ülevaade

Üle pika aja said mõned käsitööasjad valmis.


Seda rätti ma hakkasin kuduma aasta tagasi, paralleelselt suure villase valgega. Valge sai jõulude ajal valmis aga tumedat ei olnud talvel eriti meelepärane kududa ning rätt seisma kevadeni. Tuli hiiglama suur, kuigi tegin nagu ma ikka teen. Pikim külg 2.40cm ning kaks külge 1.70.

Vardad 3,5 ja 4,5. Lõngaks Leedu Midara. Mustrist võtsin Siiri Reimanni viimasest raamatust Kersti Kaljulaiu kirjaga räti aga keskmise osa jätsin ära. Nii et ses mõttes Haapsalu rätt ei ole aga suur pitsrätt ikka. Üks apsakas on ka, kes teab, see teab. Peaaegu olin valmis räti ära harutama aga mõistus tuli koju.




Eile ja täna hommikul, suure kuumalaine ajal õmblesin vardakotte. Meil tuleb üks võistlus külaseltsis, millest kunagi pikemalt. Ja sinna oli vaja vardakotte.

Tegin lihtsa, ühevärvilisest riidest. Juhised võtsin Kihnu käsitööraamatust. Vooder on sees ning paelad käivad nii nagu peab. Õmblemine ei ole ikka minu lemmiktegevus, eriti veel kuumal suvepäeval.

Kuna masin juba väljas oli ja kodus ei olnu dmidagi selga panna, siis õmblesin kiiruga vanast kleidist pika seeliku.  Aga seda ma siin näitama ei hakka hetkel. Ilus voodriga pikk kleit oli aga ülemine osa kollaseks tõmbunud kapis seismisest. Lõikasin maha, harutasin luku ära, õmblesin kummile kanalid ning ajasin kummpaela sisse. Praeguste hullude ilmadega ideaalne.
Ma ei kannata üldse kuumust ja see lõputu leitsak on raske taluda.

Sitsjakk on ka valmis. Ei ole just 100% vanas võtmes, vaid pigem stiliseering, ütleme nii. Lõike sain ajakirjast "Käsitöö", Kihnu sitsjaki alusel tehtud siis.



Just said valmis ka ühed käpikud aga need läksid pessu ja kuivama. Nii et jätame midagi järgmiseks korraks ka :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar