pühapäev, 15. august 2010

Külalised

Ma ei ole suurem asi võõrustaja ja mul käib harva külalisi aga seda mõnusamad need hetked on. Otsin siis kapist välja oma erilisteks puhkudeks mõeldud lauanõud :).

Nt need vanatädi kingitud koogitaldrikud linnukestega või siis nõuka ajast pärit roosiserviisi. Lapsepõlves tundus too roosiserviis nii igav ja tavaline aga mida kauem ta mu valdustes on, seda armsamaks muutub. Ma arvan, et see võis olla läti päritolu.

Serviise ei olnud poes niiviisi saada, et läksid ja ostsid. See käis ikka kampaaniatena, et oli kord üks kaubapäev x ja siis levis kuuldus, et toodi kaupa ja kõik tormasid poodi sappa.
Osteti ikka paari-kolme kaupa, kes vähegi sai. Ma ei mäleta enam, kuidas juhtus nii, et mulle sai roosidega komplekt ja millised olid muud variandid aga armas on see sellegipoolest. Komplektis on suur kohvikann, koorekann, suhkrutoos, 6 taldrikut, 6 kohvitassi ja alustassi.

Mulle meeldib vana kola, erit mööbel ja nõud. Vanatädi nõud on muidugi klass omaette. Mul on tema varandustest ka siniste pisikeste lillekestega kohviserviis, eestiaegne aga see seisab mul pakitult ja ootab klaasidega õiget kummutit.
Ka nõukaaegsetel nõudel on omad lugu ja koht, seetõttu hoian oma roosiserviisi hoolega :)

Aga külalistest siis ka. Tüdrukud käisid :).
Et kõik ära rääkida, tuleb alustada algusest. Eelmisel pühapäeval istusime maal jutustamas ja ma mainisin, et pühapäeval tulevad tüdrukud. Selle jutu peale väänles ema süles istunud Suska maha ja tormas ukse juurde ootama. Et kus nad siis on, tema on valmis!
Ootamine jätkus täna hommikul, kui ta mind jälgides taipas, et nüüd tõesti on keegi tulemas. Passis esikus ja silkas aeg-ajalt köögi akna alla kuulama, et kas nüüd ometi?

No jõudis ikka lõpuks ära oodata oma lemmikud :). Ja siis läks lahti mäng! Vahepeal kaanis vett, korraks läks ka laua alla külili lõõtsutama aga no ikka pea kõik see aeg piiras oma mänguasjadega tüdrukuid. B püüdis ka olla seltskondlik aga ta väga ei viitsi, samas kui te arvate, et ta oma toas magas, siis no ei. Passis uksel ja seletas kadedalt, kuni lõpuks Gerda loomakesele halastas ja tema juurde istus ning selga sügas. Siis oli mutikene õnnis :).

Natukene kokkamisest ka.

Tegin selle retsepti järgi kooki ja Manni vanaema hapupiimakeeksi.
Trühvleid ei voolinud, vaid keerasin kogu massi fooliumi abil rulliks ning sulatasin shokolaadi peale ja külma.
Jahtunult lõikasin viiludeks, mugavam asjatada ja lihtsam ka. Eelmisel nädalal proovisin teha trühvleid ja need läksid untsu, shokolaad hangus enne kui ma pallid kõik kastetud sain. Seega rohkem ei viitsinud nii peenelt jamada. Rull maitses aga väga hea, küpsiseid panin pisut vähem ning rosinaid lisasin samuti peotäie.

Tüdrukud tellisid talveks kindaid, esimestele lõin silmad juba varrastele :).
Tore päev oli!

My god daugther and her sisters with their mom visited me today. Suska started to wait them already a week ago when during our birthday lunch I mentioned that kids will visit me. Suskin jumped from mom´s lap and run to the door - where are the kids? when they arrive?!

Finally they arrived :). We had a cake made of cheese and domino biscuits with chocolate, kids played with doggies and they were really happy. They like those kids a lot and kids like them as well.

Such a great day we had! :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar