kolmapäev, 21. august 2024

Bändifännid. Tagasivaade.

Lugesin Special K blogist tagasivaadet kontserdikülastusele.

Mul tekkis kohe seos VLYga. Eile vaatasin telest ja mõtlesin, millal tuli nende elus see hetk, mil fännid ja muidu hullud enam lava ees ei karelnud? Millal tants lõppes ja korralik melu, mis a-la-ti nende esinemistega kaasnes? Sisuliselt 1993. aastast ei jäänud mul ühtegi vahele, see oli ikka hull kannatus, et minna mitu tundi enne kohale lihtsalt selleks, et saada hea seisukoht. Mitte keegi ei istunud ju! Olgu see pisike pubi a la Guitar Safari või lauluväljaku suur telk. Istumine oli välistatud. Sa võisid küll varakult koha saada, aga siis oli seda vaja pigem selleks, et jalgu puhata kuni peo alguseni :D

Ja eile teles - pikk esinemine, suur plats, on toolid ja lahkelt ruumi tantsimiseks. Inimesed istuvad sirge seljaga ja mõni julgem kõigutab end muusikataktis. Hullumaja :D

Ja nüüd ma loen teisest blogist hoopis teise bändi lugu ja klikk käib ära - uued lood ja nende puudumine. VLY läks just siis "käest ära" kui hakkasid tulema veidrad uued lood, eriti igav oli mustlastemaatika. Ei kõneta. Arvasin siis, et ju asi minu maitses ja olen edasi liikunud jne. Paar korda veel käisin vaatamas, igav oli... 

Ja siis tuli maale esinema mitukümmend aastat vanem bänd Kukerpillid, kes end kutsub orkestriks, kes esitab teoseid. Paneb sekundiga rahva tantsima ja kaasa laulma. Teeb kolm pikka tretti esinemist, vahepeal käivad lava taga "passist oma vanust vaatamas" ja laulavad edasi. Rahvas tantsib lõpuni, massiliselt. Sama fenomen on olnud ka Untsakatega (ma ei jätnud nende kontserte ka vahele).

Nii et igav, VLY, Igav! Uus on unustanud vana, ütlen ma teile! Taube me veel elasime üle, aga mustlased ja vanad chanty´d ei paku enam niivõrd pinget :p

2 kommentaari:

  1. Ma olen viimasel kolmel aastal sattunud nii Kukerpillide kui VLÜ üritusele. Ja tänapäeval, ma pakun, on oluline ürituse formaat. Kui on kontsert, on kontsert ja pidu, siis pidu. Suvel just ja aasta tagasi talvepeol tantsisime end VLÜga hingetuks, sest oli tantsupidu. Vähem juttu ja rohkem mussi. Ja praegu nad teevad eriti ägedat sadamakõrtsi tantsuõhtu formaati, mitte niipalju algusaegade lugusid, nii et see oli eriti äge. Kukritega eelmisel suvel jaaniõhtul sama, oli välja kuulutatud tantsupidu. Tantsiti, lauldi, kes tahas kuulas kaugemal niisama. VLÜ Ammende Villa aias sea juba pingid nii pandud, et ees tantsida ei mahu. Kõrval ja taga oli ruumi, aga seda kaamera ei näita :). Terminaator teeb ka akustilisi kontserdisaali kontserte, ega seal ka lava ees hüppamist ei toimu. Üks kontsert oli kuskil , nokia saalis vist, turva ajas lava eest ära lausa inimesed, ehki seal ruumi oli (tglt nad olid õllega)

    VastaKustuta
  2. Formaat oli jah vale, sest tegemist oli ju 35. sünnipäevaga. Ma nagu eeldaks, et siis võiks oodatud olla kõik kunagised ja praegused fännid. Neil oli ju lausa ametlik fänklubi kuskil Elvas vanasti. Samuti ridamisi eelmisi pillimehi, kes nagu üldse pildile ei saanud, aga oleksid võinud olla. Nt legendaarne trummar, kes alati pauside ajal õgis või siis too blond lõõtsamees, keda korraks kaamera publikumis näitas. jne

    Meil on siin käinud mõlemad, sama plats, sama rahvas, sama pinkide paigutus. VLY räägib rahva surnuks ja kõik istuvad tuimalt. Kukerpilllid teatasid kohe alguses, et esimesed julged võivad liikuda nüüd tantsuplatsile :) Nii et bänd ikka natukene dikteerib seda olemist, võibolla on neil siis "sotsiaalsetest vaatlustest" siiber ja meelega hoitakse formaati sellises ranges raamis... Marku tahab rääkida ja soleerida.

    VastaKustuta