teisipäev, 11. oktoober 2022

Sügis

Koristasin varahommikul rõdu ja mis ma näen, tomatile on tulnud lõpuks ometi viljad. See on üks sort, mis muudkui kasvas ja kasvas, aga tomateid ei näidanud. Kuna too mul oli riiuli küljes paeltega kinni ja ilus roheline, jätsin rõdule alles. Teised rookisin kuu aega tagasi välja ja lendasid biojäätmetesse.


Muidugi kuna see õitses tookord, siis tegin ka selle triki, et kakkusin kõik lisaharud ära. Lehed, alt tekkinud võsud jne. Ju siis on taimel nüüd hoogu ja võimu kasvada. Kesiganes mulle kevadel ütles, et 1 taim ühe poti kohta, sel oli õigus. Mitte et ma oleksin kahelnud, meil maal kastatati lapsepõlves kogu aeg tomateid. Aga ma olin lihtsalt nii laisk ja koi, et ei raatsinud uusi potte soetada (kõik pidid olema ühes stiilis ja toonis, mul on kiiks). Nii et kui üldse, siis 1 taim korraga. Mis tähendab, et seemnete külvamise võiks teistele jätta, sest kui ma jälle ise külvan ette, ei raatsi ma mitte ühtegi nendest taimekestest ära visata või anda. Lootusetu!

Aknal on pisikesed taimed ja ka need kannavad kenasti. Alustasid vist juuli II pooles, pigem augustis. Kaks taime on viljakamad, kolmas põdes pikalt. Lõpuks saaki sain, aga nüüd on kutu. Nende pisikestega võiks teinekordki jamada, aga aken on  kogu aeg mäsu täis. Rõdu neile ei meeldinud. 


Paprika hakkas septembris hullult õitsema, aga nüüd kui ilmad sandiks läksid, viskas õied alla. See pott on mul olnud enamasti aknal, sest rõdul meeldis talle vaid siis kui oli 30C sooja. Sain ka ühe kauna, 20g punase pisikese nunnu :)


3 kommentaari:

  1. Ma tõin paprika külmade saabudes tuppa. Kokku sain 3 ( kas paprika on mari?). . nali on selles, et ma ei tea, mis sorti on. Kas oranz on juba valmis, või peaks veel ootama. Järgmine aasta jätkan ilmselt ainult tomatiga. Seemnest :) see tomatist tomat kandis hästi, aga oli hiigelkõrge ja samuti, praeguseni rohelised otsas

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Vili vast ikka, mitte mari. Oranž võib vabalt olla valmis.
      Ema väitis, et rohelised võivad toas pimedas ise valmida, et kappi peita nt. Vanasti vist meil tehti jah nii, aga need ei maitsenud enam nii hästi.

      Kustuta
    2. meil pandi rohelised tomatid ajalehe sisse ja pappkarpi. Seal siis valmisid. Aga jah, ei ole sama maitse

      Kustuta