reede, 20. mai 2022

Söömisest

 Tegelen mai algusest taas oma söögiharjumuste korrastamisega ja lõputu näksimise piiramisega. Kasutan selleks üht kohalikku programmi, hetkel ei tee reklaami, aga ega neid palju pole. Nii et võite mõistatada.

Mõned tähelepanekud siiani. 

Aastaid tagasi toimis see programm palju paremini, kaal liikus kenasti soovitud suunas ja isusid ei olnud. Tegin muidugi kordades rohkem trenni ka kui praegu. Seekord on aeg-ajalt õhtuti ikkagi isu, hoian end tegevuses, jalutan ja joon vett. Aga natukene on lubatud ka patustada. Kaal liigub väga aeglaselt, aga noh, tuleb olla kannatlik. Ilmselt see vanuse ja ainevahetuse dilemma.

Ma avastasin õudusega kui palju ma tavaliselt kartulit/riisi/pastat söögikorraks tegin, ühele. Enda meelest võtsin pisikese koguse, alati ka juurikaid lisaks, aga isegi kui valmistasin mitmeks päevaks, suutsin enamuse ühe päevaga ära näksida. Vaata ka: kodukontor. 

Praegu on rohelise kraami ja juurikate osakaal kava alusel oluliselt kasvanud. Alati vähemalt 3 komponenti rohelist ja palju sibulat. Magusast söön vahel jäätist, pannkooki (50g ports korraga, see on umbes 2-3 pisikest), banaanist kolmandiku (mina!), pool õuna, hommikuputru marjade ja meega, jogurtit ahjus küpsetatud rabarbari ja meega jne. Isegi veini on vahel lubatud juua, :) Need on siis erinevatel päevadel eksole, mitte iga päev.

Inimene harjub (nii õgimise kui teistmoodi toidusedeliga, võin kinnitada). Kõht on üldiselt täis, tänan küsimast. Kui keegi minu eest need toidud 4x päevas valmis teeks ja serveeriks, oleks elu lill ja ma võiks kuude kaupa niiviisi kava jälgida. Aga see kokkamine ja pooldemine on väga väsitav. Teine väjakutse on vaheldusrikkus. Kaal liigub paremini kui toidusedel on vaheldusrikas, aga no need kogused. Ostad 400g kanalihast toorvorste nt üheks söögikorraks ja teed valmis ka teise portsu ülejärgmiseks lõunaks. Kokku 4 vorsti. Ja ülejäänud kipuvad pahaks minema, sest pakend lahti ja igapäev sama pole soovitatud süüa. Ma ei jaksa vahel isegi 300g hakklihast nädalaga jagu saada, kuigi seda saab häda pärast külmutada (ei maitse nii hästi).

Kui see piin kõik meeles seisaks siis, kui tekib jälle õudne isu üle päev kohaliku kohviku saiakesi ja kooke õgida, oeh. Tean ju küll, et muutuseks on vaja elustiili muuta alaliselt, aga mina ei tea, vahel on kuidagi nii hea ju süüa :)

Siia lõppu üks tänane retsept ka, minu meelest geniaalselt lihtne ja võin kinnitada, et jube hea!

Vaja on porgandeid 160 g, suitsupeekonit 80 g, soola, pipart, kartulit 120 g, koort 25 ml. Porgandid olid mul need pisikesed, mis on kohe valmis söömiseks, ühesuurused. 

Porganditele keera ümber peekoniribad ja pane 20 min ahju. Ca 180 C ja vahepeal võib keerata ka. Keedetud kartulist, kuumast koorest ja soolast-piprast tee kartulipüree. Porgandid serveeri sinna kõrvale.

Hea isu! 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar