esmaspäev, 21. juuni 2021

Ma teadsin seda!

 Aga ikkagi on elu hetkel stabiilselt nagu seesamunegi ventilaatoris :D 

Ootasin kannatlikult, et ehitaja saadab töödegraafiku ja siis lepin kokku praktikaaja. Graafikut ei tulnud, ettevõte muutus kannatamatuks ja ma leppisin kuupäevad kokku...  Nädal hiljem, reede õhtul, tuli kõne kell 19, et siis ja siis hakkame aknaid vahetama ning rõduuksele auku tegema. Loomulikult on see sama nädal, mil ma peaksin olema kodust 1h sõidukaugusel praktikal. 

Valmistusin koolisessiks. Mingit infot koolinädala kohta polnud. Kui asjad said pakitud ja osaliselt autosse kantud, tabasin järjekordsel kraamiveol ukse juurest Suure Bossi, kes kleepis silte välisuksele. Pool 7 õhtul. Silt ütles, et tööd algavad järgmise päeva hommikul :) Õnneks puudutas info elektrit ja vett, tööd olid planeeritud keldrisse ning ei eeldatud, et peab kodus olema. Aga no alla 12h etteteatamist?! Ja mokaotsast ütles Suur Boss, et ilmselt tuleb akendevahetus teil 21. juunist. Käed vajusid jõuetult rüppe :D ja mõte hakkas tööle. Pühapäeval 17ni koolis, 2h sõitu maale, koer kaenlasse, koju asju pakkima ja mööblit kiletama?!  Palusin siiski täpsustada, kui kindel see on? Seltsimees teatas rahumeelselt, et õhtul selgub. Teised midagi ei teadnud... mul järelikult vedas, et olin õigel ajal õiges kohas... 

Pakkisin asjad autosse ja hakkasin mööbeldama. Meil on troopika, eksole, higi jooksis ojadena...  Raamaturiiulid tühjaks, riiul teise kohta, asjad akende alt ära, vaibad ära. Kiled hunnikusse valmis. Ehitaja nõuab, et töömaa peab olema 1,5m puhas.. mul on väike korter, kuhu ma peaksin need asjad kõik panema!? Nt kahe madratsikihiga kont voodi... terve tuba on seda täis ja kuskile nihutada ka pole. Nutta tahaks!

Õhtul selgus, et neljapäeval on kell 13 ehituskoosolek, kuhu keegi minna ei saa. Võibolla nibin-nabin siiski üks naaber. Lubasin siis, et kulutan oma koolilõuna zoomile. Ja õigesti tegin. Arutluse all oli minu vannitoa teema ja peale tunniajast jagelungi tundus, et siiski on lahendus. Hoian pöidlaid. Muuhulgas selgus ka, et jaanipühad tulevad ootamatult ning võibolla ei ole akendevahetus 21st ikkagi hea mõte. Ja täpsustavaid kõnesid selleks hetkeks veel polnud. 

Reede õhtul 19 helistas Suur Boss ja ütles, et aknad tulevad 28st alates ja aknafirma kontakteerub korteriomanikega otse. Kergendus, ei peagi peale nelja 12h koolipäeva kiletama hakkama, aga samas, pekki, praktika!!! Läbirääkimised koduhoidjaga algasid.... 

Tegin kiire tśekkamise, teistel seda infot ei olnud... Täpsustan, mina ei ole majavanem ega ka ühistu juhatuses :D aga mul ei ole midagi infojagamise vastu. Ootan  põnevusega aknafirma kõnet... et mis päeval siis konkreetselt nad minu korteris on?! 

Täna pakkisin musta pesu lahti ja panin pool 8 pesumasina tööle. Pool 9 helistas naaber, et kuule, mine nüüd randa, sest vesi võetakse terveks päevaks ära. Et talle just öeldi. Silte polnud, teistel seda infot samuti mitte :D Õnneks lõpetas pesumasin oma tsükli 9ks ja ma sain vee kogutud. Õues lubab 35C ja koer vajab regulaarselt jahedat vett. Lasin titevanni vett täis ja saan proua Marfale nüüd veevanne lubada :) Ja mis randa, mul on tööpäev ja kiire hange, lisaks testimised plaanis. Ma olin ju 4p koolis, töö tuleb ära teha ning Baltikumil tuleb kohe midsummer ning siis otsa puhkused. 

Aknad katsin ruloodega kinni ja sulgesin, lisaks talumatule kuumusele on igal pool talumatu tolm. Pesen ja koristan kogu aeg, isegi käte all tunnen trükkides, et tolm on. Nad mürgeldavad keldris juba 8st saadik.. Selline tunne, et põrandasse tuleb kohe auk, mida nad teevad seal?! 

Eelmisel nädalal sai veel nalja. Istun oma laua taga ja teen tööd. Järsku hakkab maja välisseinas hirmus puurimine ja hoplaa lendab toas ümmargune tükk tapeeti seinast. Ventilatsiooniauke tegid :D Sellised tuvitunneli suuruseid, ca 15cm ümmargused augud, millele õnneks hiljem pandi mingi karp ette aga minu meelest tuleb sealt kamaluga ehitustolmu sisse. Nad ju võtavad katet maha väljast ja paigaldavad raame...

Autot enam maja ees parkida ei saa, sest seal on meil hiigelsuur konteiner. Selline "sinine esmaspäev" forever, st konteiner on kärtssinine ja varjab kogu vaate. Autole parkimiskoha leidmine on nagu "kes aias" mäng, hetkel tundub, et veel saan oma tänavas olla, aga kes teab, kauaks. Kooliasju tassisin nagu kass poegi (vaibarull, taburett pooliku vööga, heidekotid viltimismaterjaliga, plastkarbid valmistöödega jne jne jne). Nagu koliks välja!

Nii et inimesed, kes iganes plaanib kredexi toetusega täisrenoveerimis, olge hoiatatud. See on hullem kui te arvate. Palju hullem :D Ja kui keegi veel ütleb, et oh pärast on nii ilus ja väärtus tõuseb jne, siis ma hetkel olen võimeline halvasti ütlema. Kunagi kauges tulevikus ehk vaatan malbe naeratusega sellele tagasi, aga hetkel kuluvad mu viimased närvirakud ilmselt siia... 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar