neljapäev, 5. juuli 2018

Indigo

Eelmisel pühapäeval oli mul võimalus osaleda lõpuks ometi ERMis lõngavärvmise koolitusel, kus teemaks indigo.
Juhendas Liis Luhamaa.

Mul pole vist juba ammu  nii põnevat koolitust olnud! Indigo on ikka omapärane aine ja sellega värvimine üks paras keemiatund :) MA ei usu, et ma oleksin kodus omal käel sellega hakkama saanud. Kui äkki, siis vaid vana meetodi alusel :P
Märksõnad  - pH, temperatuur, hapnik, ei supikeetmisele ja solberdamisele, jne jne.
Ahjaa, millal te viimati lakmuspaberit kasutasite? Mina mäletan küll, see oli keskkoolis!

Paremal on shetlandi kahekordne, esimene värvimine. Kõrval on plass roosa, mis teisest indigolahusest läbi käis.
Kartus oli küll, et äkki tuleb hall aga no ei, täitsa sinine toon tuli!

Liis tegi kõik protsessid puust ja punaseks (või peaksin ma kasutama väljendit "siniseks" või äkki hoopis "roheliseks"? : ) ning kambakesi koos oli julgem proovida ka. Kui lõpuks lõngad potist välja tulid ning õhu käes värvi hakkasid muutma, oli küll tahtmine eneselt küsida, et kas tõesti minu värvitud :) Toonid tulid ühtlased, ilusad ja nii erinevad!

Kolmas värvimine. Aade Lõng, naturaalne valge.

Mul oli kaasa võetud naturaalset shetlandi lõnga 55g, siis kunagi madaraga (võibolla ka krapijuurtega, ma ei mäleta enam) värvitud plassi roosat Aade Lõnga 50g ning kaks pisikest vihti naturaalset värvimata Aade Lõnga (a 50g).


Värvida sai kuus korda, millest neli olid lõngale esimesed uued korrad ja kaks siis jäid teistkordseks värvimiseks.
Mina piirdusin neljaga, kuna ma olin toonidega nii rahul, et ei soovinud neid enam muuta.

Kolmas ja neljas värvimine, Aade Lõng naturaalne valge, 8/2.





Ilm pööras küll täiesti ära, tuulas mõnuga ning päris lõpus hakkas lausa sadama. Õnneks õhin oli nii sees, et külm otseselt ei hakanud ja tõbi kallele ei tulnud!

Nüüd ma tahaks punaseid toone ka proovida. Süües kasvab isu :)  Liisi koolitusi julgen sajaga soovitada, ta on nii põhjalik ja teda on põnev kuulata.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar