neljapäev, 10. veebruar 2011

Ühe asja meelespidamise periood

Vahel on mul pea hirmsasti laiali. Mõtetes just midagi asjalikku ka pole aga kuidagi ei saa end kätte võetud ja kuidagi asjalikumalt organiseeritud. Nimelt mõtlesin ma täna, et oleks aeg naasta uuesti poenimekirjade manu. Vahepeal kasutasin neid päris põhjalikult ja sageli aga siis jälle kuidagi läks nii, et ah, ma tean küll ja kui poes näen, siis nagunii tuleb ju meelde jne. Laisk pea on teadupärast nuhtluseks.
Esmaspäeval põikasin poest läbi, et osta vatipatju naha puhastamiseks. Neid kulub nii mulle omale kui koertele. Kõik oli otsas ja no oli hädasti vaja. Muuhulgas märkasin spinatipirukaid (mida mul polnud vaja), head võid, õunu jne. Ühesõnaga, ei piirdunud loomulikult vaid vatipatjatega!
Teisipäeva hommikul putru keetes avastasin, et piim on otsas. Miks mul see meelde poes ei tulnud, ahh?! No kuidagi ajasin läbi nii et enne eilset poodi ei läinud. Eile siis oli piimakas ning ettenägelikult ei läinud ma suurde linnapoodi, vaid keerasin kohalikku sisse (üle jäise kuumaastiku). No jah sai piima ja kohukesi (mida ma tavaliselt üldse ei osta!) ja leiba ja  ja ja... niiviisi siis.
Täna hommikul keedan mina putru ja kui oma karbimajanduse kapist välja tõstan meenub, et assasuterdis, sool täiesti otsakorral. No minge metsa, ei lähe mina homme jälle poodi!

Uus elu algab nüüd. Tuleb teha nimekiri ja ei mingit vastuvaidlemist minu sisemise mina poolt enam. Vot!

8 kommentaari:

  1. Piim ja leib seisavad mul veel meeles :P Aga poenimekirjaga käin poes kui vaja mingi konkreetse retsepti järgi midagi kokata ning enne jõule ja muid taolisi suuremaid üritusi.
    Samas tõsilugu, et vajaliku järgi minnes lisandub korvi ka igasugu muud kraami.. Pärast kotti tassides kirun, et oli mul vaja siis kõike seda osta?! Koju jõudes on kogu kraamist muidugi hea meel :P

    VastaKustuta
  2. Ma olen samasugune, poes läheb lisaks hädavajalikele asjadele "vajalikud" asjad. Aga mees on mul tubli, kui ma olen kirjutanud, et toogu piima ja võid, siis toobki AINULT piima ja võid.

    VastaKustuta
  3. Mul mees toob ka tavaliselt AINULT neid asju, mida ma kirjutanud olen. Nii ma vaatangi, et palju kokkuhoidlikum on elada sedamoodi, et mees käib toidupoes, mida ta ka enamasti teeb, kuna meil on siin vaid külmutatudliha-kommi-limonaadi-viina poeke. Ja kui mina siis poodi satun, siis ma tutvunu uudistoodanguga ja ostan "prooviks" igasugu jama, millest pool tavaliselt süüa ei kõlba.
    Poenimekirja koostamisel lähtun ma sellest, kuidas kaubad Järve Selveris paigutatud on, ehk et kõigepalt puuvljad-juurviljad, siis heeringalett, siis hakklihalett jne. Aga ükspäev mees palus, et kui ma piimariiuli osa kirjutan, et kirjutagu ma siis kõigepealt kohvikoor ja siis piim, kuna piim tuleb viis sammu peale kohvikoort :) Ma tavaliselt kirjutan piima esikohale, sest seda on alati vaja ja ilma selleta me üldse ei saa, nii et see oleks siis kirjas. Kusjuures seetõttu, et piim on nimekirjas valel kohal, on ta mitu korda jätnud piima kogemata toomata :D
    Ja kui mõnda erilist asja on vaja, siis ma vahel otsin netis tootefoto või siis kirjeldan täpselt kus ja mis värvi pakendis see imeasi on:)

    VastaKustuta
  4. Ma olen omale planeerinud sellised paar kuud kui eelarve karmim, et teen nimekirja ja poes otsan ainult seda, mis kirjas. Väga hästi töötab tegelikult ja miski ei unune :)

    ALustasin nimekirjaga - 1. sool :D

    VastaKustuta
  5. Eelarve ise on juba päris suur kokkuhoidja. Ma ikka vahel olen vaielnud sellel teemal ja tavaliselt on inimeste argument, et ega see eelarve ju raha juurde ei tekita. Aga paraku, kui kõik ausalt kirja paned, näed kohe ära, kuhu see raha kaob. Nii et esialgu on eelarve hea selleks, et aru saada kuhu raha läheb ning siis saab seda võimalusel korrigeerida. Kui meie kunagi eelrave tegime, siis vahetasime kohe peale seda nt mobiilipaketi ära ja tegime muid korrektuure. 100.- siia-sinna kuus ei tundu palju, aga kui eelarve teha aasta peale, siis on igasugune kokkuhoid kokkuhoid.

    VastaKustuta
  6. Ma hakkasin siis nimekirju tegema kui kassitoit ununes ja kiisu nägu kodus ei olnud üldse tore :)
    Teiseks, nii tore, et eelarveid tehakse.

    VastaKustuta
  7. Kus selle postituse "laik" on?

    Kui pidin elukohajärgsese poodi öösel kell 10 piima ja leiba ostma minema, siis hakkasin ka nimekirja koostama.
    Toimib :)
    Pealegi, kui on eelarve ja kulutused sendi pealt kirjas, on enesele tunduvalt raskem põhjendada, et ei tea, kuhu raha kulub.

    VastaKustuta
  8. Eelarve on väga mõistlik asi, eriti praegusel euroajal. Mul siiani ei ole veel need suhted paigas. Täna jälle lõunasöök läks ikka kalliks kätte ära, sest no nii kena ilmega magustoit hakkas silma. Kui arve sain ja sulgudes eekude summat nägin, siis oli kurb küll. Kroonides ma omale sellist luksust küll ei lubanud! PIgem oleks saanud selle summa jagada hea tahtmise korral 2le ja poolele päevale :S.
    Peaks kohe netis uurima, kaua inimestel mujal maailmas euroga harjumiseks aega kulus. Ma tunnen end ses osas kohati juba pooletoobisena!

    VastaKustuta