laupäev, 12. juuni 2010

Toitumisprogramm ja uus blogipõhi

Mässasin bloggeri taustaga pisut, siin on nüüd mingi uus feature nimega designer ja ma pidin kohe proovima. Natukene on veel pusimist aga pm mulle nii meeldib, eriti see laudsein. Kohe saab aru, et maakas blogib :P

Teiseks. Tahtsin linkida sellisele kohale nagu TAI ehk Toitumisprogramm. Koostatud Eesti Tervise Arengu Instituudi poolt ja tundub asjalik. Saab pidada toitumispäevikut, arvutada kaloreid ja jälgida, mida sööd, kui palju sööd ja millest jääb puudu. Sisestatud andmete baasil koostab graafikuid ja saab andmeid eksportida excelisse. Puuduvaid toiduaineid või sööke saab ise sisestada, soovitavalt pakendil või kodukal olevatele andmetele.

Päris põnev ja esmapilgul tundub huvitav :).

11 kommentaari:

  1. See TAI toidupäevik on tore algatus, mugav sisestusviis jne.
    Aga... paar olulist asja on puudu.
    Toitumine on harjumus mis kujuneb ajas - viisi kuvada oma energia ja toitainete tarbimist ajas (graafikuna)ma ei leidnud, kuigi andmed on neil olemas ja seda ei tohiks olla keeruline lisada.

    Teiseks, kui arvestada grupimotivatsiooni aspekti, siis neid graafikuid ajas võiks saada sõpradega liita ja samal graafikul kuvada. Just seda me praegu teeme mõnekesi Google Docsis. Kahjuks piisab TAI rakendusest vaid päevakulu välja arvutamiseks, aga tore seegi. Riiklik toitumissoovitus on muidugi täiesti omaette teema ja süsivesikuid ei suudaks ma kunagi nii palju süüa, kui seal ette nähakse :P

    Nüüd pean end kätte võtma ja paar ettepanekut tagasisidevormi sõnastama :)

    VastaKustuta
  2. Ma ei oska nende andmetega veel nii süvitsi minna aga ma uurin:). Süsivesikud? eee... need on mul ületarbimises :D, nii et...

    Soovituslik osa mulle ka meeldib, et sisestad oma päevakogused ära ja siis vaatad, mida tuleks toidusedelis muuta või lisaks ampsata. Muidugi on need minu puhul ained, mida ma vabatahtlikult eriti ei sööks.

    Seal on veel miskine kalkulaator, mille alusel saad paika panna oma orienteeruva energiakulu päevas ja lisada siis selle oma toitumispäevikule. Siit algab minu jaoks kasutegur, sest nii virk ma pole kunagi olnud, et ise jälgiks palju kulutan ja palju söögiga saan.

    Kuna tegemist on tasuta rakendusega, siis ma väga ei kobise. Minu meelest tore algatus. Siiani uuritud jubinad on olnud kas mõttetud või siis ärilise suunitlusega, nii et käib küll.

    VastaKustuta
  3. Jäin mõtlema veel seda ajas kuvamise teemat. Kuna seal on tabelprogrammi väljund, siis äkki saab ise seda tekitada? Proovisin exceldada ja täitsa norm tabeli andis. Et mingit aegrida luua, peab ise mässama pisut... nii et ma teoretiseerin siin hetkel :)

    VastaKustuta
  4. OH, ma ei suuda kunagi oma mõtteid ühte kommentaari pressida :P

    Ma praegu võrdlesin 3 päeva andmeid ja no ma ei tea, ainuüksi Hagari rukkileivakesest, millest ma hommikul võileiba teen, saan siukse laksu süsivesikuid selle analüüsi põhjal. Piimatoodete osa on ka kahtlane. Ühelt poolt näitab, et valgutarve on ületatud (mul puhtalt piimatoodetest), teiselt ütleb, et kaltsiumi peaks saama rohkem ja soovitab piimatooteid tarbida. Võta sa nüüd kinni siis.

    VastaKustuta
  5. TAI asjale on hulga lahedam altternatiiv http://www.kaaluabi.ee. Kahjuks on kallim, kuid päris mitme vidinaga mis TAIs puudu

    VastaKustuta
  6. ei TAI toidupäevik ega kaaluabi.ee anna tegelikult kuigi täpset ülevaadet ju. asjal oleks mõte, kui ma ei peaks ise hakkama iga toidu kohta andmeid sisestama ja eestis enamlevinud tooted oleks juba oma koostisega korralikult andmebaasis. vitamiinid-mineraalid kah ikka, mitte ainult kcal-v-sv-r

    juba esimene asi, mida sisestada püüdsin, oli baasist puudu.

    ja palju rohkem kui kilokalorid, mida saaks vabalt arvestada ka arvutit lahti tegemata, huvitaks mind just vitamiinide-mineraalide tarbimine. neid aga paljalt pakendi pealt andmeid lugedes ise välja ei loe.

    VastaKustuta
  7. Et tasuta saab ja näeh, polegi täiuslik? :D
    Mulle meeldib praegu rohkem see, et ma saan kulutatud Kcal hulka võrrelda toiduga tarbitud Kcal-ga.
    Nii umbes kord aastas tekib mul huvi oma mõõtude vastu ja siis on põnev vaadata, kas õnnestub end distsiplineerida või midagi muuta.
    No õnnestub kui väga tahta aga tsiteerides klassikuid: mis elu see on :D. Trenn = pikemad päevad, distsipleeritud söök = igav piirangutega elu :P. Vahelduseks ju võib, eriti kui suveriided jälle selga mahuvad.

    Sisestamises küll midagi keerulist polnud. Tootja kodukatel on ju palju informatsiooni, ma olen siiani kõik sealt kätte saanud. Aga noh, ma söön väga kindlaid asju ka ja mingeid udupeeneid vidinaid ei armasta.

    VastaKustuta
  8. Näiteks Fazeri täistera röstisaia kohta saad kodulehelt vitamiinide-mineraalide info kätte? Mina ei leidnud :(

    Ja see teine sait ei ole ju tasuta :)

    Isegi tasuta asjal peaks kasutegur olema, et seda kasutada ;) Lihtsalt kaloreid ja rasvu-süsivesikuid kokku lugeda oskan ilma selle veebilehetagi. Ma tahan ikka rohkem, jah! Ja hea asja eest olen nõus maksma kah, pole vaja tasuta.

    VastaKustuta
  9. Tegelikult ma soovitan seal tagasiside lehel oma arvamus teele panna. Ega koostajad muidu ju ei tea, mis kasutajad mõtlevad.
    Ja see, et pakendid või veeb pole põhjalikud, on pigem tootja probleem.

    Vitamiinidest kah. Ma pole küll arst aga oma kogemusest tean, et isegi kui nood mingis valikus toidus olemas on ei tähenda, et organism neid samas koguses omastab. Mul nt pidevalt rauapuudus ning ainult toidule loota ei saa, pean tegema aeg-ajalt rauakuure ning sööma b-grupi vitamiine lisaks.

    VastaKustuta
  10. Mina näiteks ei salli piiritunnetuseta anonüümikuid, aga see selleks.'

    Tagasiside TAI'le saadetud ja tore paljulubav vastuski saadud :)

    Vitamiinidega muuseas on nii, et neid arvutab ka see kalkulaator, aga vitamiiniarvutusi ei saa nii või teisiti tõe pähe võtta, sest analoogsete toiduainete vitamiinide ja mikroelementide sisaldused kõiguvad väga suurel määral ja keskmisest sisaldusest pole seal eriti kasu, nii et anonüümikule soovitan soojalt omale koju keemialabor muretseda või vähem toidu pärast pabistada - normaalse toitumise puhul neist nii kui nii puudu ei tule :)

    TAI versioonil on potentsiaali tasulisest kaaluklubist funktsionaalselt pika puuga mööda minna. See on vaid aja küsimus, kui nad projekti jätkama peaks ja ilmaselt jätkavad. Kaaluklubi eest maksta on mõttetu, kui sama asjaga excelis ilusti hakkama saab :)

    VastaKustuta
  11. tahtsin öelda, et laudadest blogipõhja näen mina oma Apple arvutis Safariga vaadates ainul täitsa alla kerides 5 cm. Ülejäänud põhi on roheline.

    VastaKustuta