reede, 5. juuni 2009

Kiire vormiroog

Kuna mulle on täna eraldatud üks suurepärane vaba päev nädalavahetuse pikenduseks, siis tekkis küsimus lõunasöögist. Ainuke miinus vabadel päevadel ongi see, et kokkama peaks ja ma eriti ei viitsi. Koristasin just kappe ja leidsin paar pakki kupatatud ning külmutatud riisikaid. Pisut oli ka kartuleid, seega tekkis mõte, et ahh, eks see üks kartul ja kaste tuleb. Panin kartulid keema ning seened pannile koos sibula, küüslaugu ja võiga hauduma. Siis hakkas silma üks vormiroogade raamat, milles seentest jutt. Lõin silmad üle ühel retseptil, milles mainiti juustu-tomatit ning tekkis plaan. Sõna-sõnalt retsepti ei jälginud, koguseid ega koostisi ka mitte. Pigem tundus too tomat põnev idee.

Keedetud kartulid tükeldasin ahjuvormi, sekka mõned võitükid ka. Seentele juurde pannile tükeldasin kaks keskmist küpset tomatit, maitsestasin tilli, soola ja pipraga (enne oli seal juba sibul ja küüslauk) ning lasin kaane all pisut podiseda. Siis kallasin segu kartulitele peale ning riputasin üle riivjuustuga.
Koguseid ei mõõtnud, kartuleid võis olla nii umbes 1 hästi suur ja 3 pisikest. Seeni ehk 150 gr kandis või vähem. Küüslauku 1 küüs, sibulat ühest suurest kolmveerand (lõpp oli toss, muidu oleks kõik pannud). Juustu silma järgi. Mul oli vähe, oleks pidanud rohkem olema aga maitse sai kätte. Viskasin kõik ahju 250 kraadi peale ning lasin ehk 15min olla või nii. Silmaga vaatasin, mis seis on. Pean tunnistama, et üllatavalt hea söök tuli.

Ma soolaste asjadega eriti ei julge eksperimenteerida aga seekord läks õnneks. Tomat (vist) tegi külmutatud seened mahlasemaks, muidu kastena külmutet seen mulle väga ei maitse. Kuidagi kuivapoolne on või siis ma ei oska lihtsalt teha korraliku kastet. Aga niiviisi vormiroana jube hea tuli.
Soovitan :)

Kiire traditsiooniline kohalik rabarberikook läks ka ahju. Ikka jah see sama, mis alati. Läbiproovitud ning maitsev. Oeh, nüüd tuleks leiba luusse lasta!

1 kommentaar:

  1. ajad siin isu peale. soolaste pajaroogadega on minu meelest nii, et ega halb ei saa välja tulla, kui head asjad kokku paned.

    VastaKustuta