kolmapäev, 21. detsember 2022

Kohe näha, et kool sai läbi

 





Ega see arv polegi ju nii määrav, pigem on hea meel, et ma ikka sain taas joonele. Kooliperioodil oli prioriteet ainult kooliga seonduv ja vaba aega nappis, aga noh, tuli pingutada ja selle eesmärgi ma ju ise omale seadsin, et nominaalajaga hakkama saada. 

Selle aasta märksõna on pooleli jäänud raamatud. Ma ei sunni enam end hambad ristis lugema kui asi venima hakkab. Huvitavat kirjandust ilmub nii palju, et pole nagu mõtet oma aega raisata. Pigem läheb siis diagonaallugemiseks või lihtsalt vahetan uue vastu välja. Vanasti olin kannatlikum ja "piinasin" end ikka lõpuni, et mine tea, äkki üllatun või miskit. 

Goodreads ajas ka vihale, seal ei saa enam ise raamatuid lisada, eriti neid kohalikke eestikeelseid, mida seal pole ja koodiga skännida ka ei saa. Pead tegema sissekande foorumisse, kus kari vabatahtlikke siis netti kammib ja sinu sisendit valideerib enne kui uue raamatu lisab. See võtab jubedalt aega ja ärritab, aga ma ei tea ka, kas goodreadsile on alternatiivi ja kas ma üldse viitsiks sellises mahus oma loetud asju kuskile veel sisestada. Siiani mulle seal meeldis ja noh eks see olegi inglise keelse raamatumaailma portaal, keda see omakeelne siis huvitab või see, et õige tõlge õige originaali alla satuks jne. Aga ju siis oli palju dublikaate ja praaki, kõik ei ole endised raamatukoguhoidjad, kes suudavad korrektselt ühe kirje baasi vormistada. Ma olen ikka palju sinna ise juurde lisanud, sest sellised veidrad raamatud satuvad kätte noh. 

Peaks vist eraldi lugemispäeviku oma tarbeks tegema, kuhu lisada kroonika mõttes kõik need muuseumide väljaaanded, kodulooraamatud jms, mis mulle huvi pakub. Mulle meeldib kirja panna, mida olen lugenud ja vahetult muljeid lisaks paari märksõnaga. Leidsin just hiljuti isa märkmed, kus ta oli ka 1969. a lugemisvara põhjalikult üles täheldanud. Päris tore lugemine oli, geenid vist :)

Nii et sellest listist on hetkel puudu veel August Matthias Hageni (1794-1878) reisipäevikud aastatest 1820-1821. Leidsin need Ajaloomuuseumi veebipoest ja see on üks ütlemata nauditav lugemine ajast, mil laevaga Riiast mitu nädalit Travemündesse reisiti ja linnas linna jala ning vahel hobusemehega küüti paludes käidi. Tegemist oli kunstnikuga, reisikirjas on palju joonistusi tolleaesetest linnavaadetest, põhjalikke kirjeldusi riietusest, kommetest. 

Mis sellest nimekirjast ehk enim meelde jäi ja meeldis? Arto Paasilinna "Jänese aasta". LRis ilmunud tõlge, mõtlesin, et selline paari õhtu lugemine, aga no uskumatult tihe ja seiklusrikas lugemine. Soovitan soojalt! Meie oma kirjandusest Aino Perviku "Kiikujad väravakaartel" sai mult maksimumpunktid. Ma olen Goodreadsis kirjutanud nii "Harva kui eesti autorit lugedes ei teki rusuvat painet ja argise kodukootud kirjanduse tunnet. Pervik üllatas täiesti positiivselt! Suurepärane lugu ja keel. Miks ta ometi täiskasvanutele nii vähe on kirjutanud?" Leidsin kaks tema raamatut (teine oli "Miniatuurid mälupõhjast") peale juubeliintervjuud, tellisin omale lausa riiulisse ja ei kahetse. 

Selline see aasta siis oli. Hetkel võtab kudumistellimuste täitmine suurema osa vabast ajast ja kursused ka. Hommikuti ikka natukene loen, kuigi võiks rohkem. Aga on nagu on, mis siis ikka :) 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar