teisipäev, 29. november 2022

Õppige kuduma eesti keeles!

Kuna täna jäi silma, et vaene inimene õpib hambad ristis kuduma inglise keeles ja youtube´i videote järgi, siis olen kindel, et jälle info ei liigu! Minu mantra on aga, et info peab liikuma. 

Seega olgu siinkohal üks korralik postitus eestikeelsest kudumisõpikust, selles olevatest QR-koodidest ja koodi all peitus olevatest videotest, mis kõik palehigis koostatud, filmitud Saara kirjastuse oma ala meistrite poolt! Lisaks meistritarkusele ja keelele, on need videod ka koostatud meie oma kultuuripärandi baasilt. Meie esinevatemate oskused ja teadmised, eksole. Võiks ju mõelda, et kudumine on kudumine ja mustrid tõesti rändavad, aga igal piirkonnal (ka Eestis muide on väga palju piirkondlikke erisusi!) on olnu omad tavad ja nipid, mis teevad kudumisest ning kudumitest just need meie kohalikud. Ma võiks sellest tunde rääkida, sest ma olen natukene friik, aga mitte sellest ei tahtnud ma...


See kudumisõpik siis! 

Siit leiad lühikesed lood kudumise ajaloost, töövahenditest, lõnga ja varraste sobivusest, Materjalidest. Pesemisest, hooldamisest ja paikamisest rääkimata! Eriti toredaks teevad selle raamatu videod. Iga keerulisem etapp on üles filmitud ja selges lihtsas keeles lahti räägitud. Video juurde pääseb QR koodiga. Me kudusime kohalike naistega osaliselt selle raamatu materjale kasutades (ja ka silmuskudumise ajaloo raamatuid, mida Saara on välja andnud - neid on tänaseks 3 köidet) ja minu meelest on need õppimiseks väga head. 

Lisaks saad sellest õpikust teada, kuidas kududa sokki, kinnast, mütsi, salli, pitsi. Kuidas kirjata, kuidas siduda lõngu nii, et pind kiskuma ei hakka jne jne jne. Muidugi on õppimise eelduseks huvi ja motivatsioon, mina õppisin kuduma nõukaaegse silmuskudumise raamatu alusel (kooliõpik roosa kaanega, lõngakera ja vardad kaanel) ja sain hakkama. Aga mul on tunne, et selline funktsionaalne, värviline ja multimeedia toega õpik võiks kaasajal küll peale minna. 

Vähemalt andke raamatule võimalus, kirjastuse lehelt tellides ei maksa too ka suurt midagi (arvestades sisu ja lisasid ja üldiselt raamatuhindu hetkel). Ja mis pole ka vähe oluline, panustad raamatut ostes ka omakultuuri jätkamisse. 





Head kudumist!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar