esmaspäev, 5. september 2022

Kas sulle meeldib kudumit harutada?

Mulle ei meeldi ja kui on mingisugunegi variant, et saaks kuidagi teisiti nihverdada, siis ma selle esimeses jorus ka ära proovin. Aga mitte alati ei ole see võimalik!

Eile oli üle pika aja kaunis pühapäev. Ei ühtegi kohustust, töömeilides vaikus (enne pühapäevaõhtust tormi), koer tukub, ilm kehv ja õue ei meelita. Paar filmi ootel. Vedasin oma pitskudumi töölaua taha ja hakkasin tööle. Ja siis avastasin, et olin 7 sentimeetrit allpool teinud täiesti napaka vea. Parandada polnud võimalik mitte kuidagimoodi, tuli hakata harutama.

Pitskudumi puhul tähendab see ühe silmuse kaupa nn tagasivõtmist. Silmus ja silmus, rida ja rida, järgmine rida jne. Lõpetasin 23 paiku õhtul, vahepeal tegin vaid söögi- ja koerajalutuspausid. Tuju oli läinud, aga filmid said vaadatud (soovitan! "Islandi amatsoon" (üle võlli absurdi ning nalja) ja "Maailma halvim inimene" (saab nutta ja mõtlemist) ja viga klatitud. 

Nüüd tuleb vaid isendale oma rumalus andeks anda ja mustriga otsast alustada. Eks neid pühapäevi tule kunagi veel.



2 kommentaari:

  1. Oi, hästi läks. Mul seisab karbis täismõõdus haapsalu sall, mille esimese kolmandiku peal on läbiv viga. Õnnestus kududa poolteist mustrit ja siis uuesti alustada nii, et ei märganud. Märkasin siis, kui olin juba äärepitsid ka valmis kudunud, ei teagi, mida temaga nüüd peale hakata...
    Mina võtan mõnikord vigu niimoodi tagasi, et lasen vardalt lahti ainult untsuläinud mustriga piirkonna ka koon neid siis mõnekaupa ülejäänud kudumi vahel uuesti, aga üle kolme sentimeetri pole proovinud. Ootan huviga, kuidas see kudumistöö valmis peast välja näeb!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaa, nii ma olen ka teinud kui viga on umbes kuni 5 rea kaugusel, saab natukese venitamise ja sättimisega tehtud. Aga seekord unustasin teha paari kohta nupukobarad ja need oleksid pidanud olema räti keskel, ruudu sees korrapäraselt.

      Kasuta kuskil kaunistusena? Vanuta veidi ja kinnita nt padjale üks osa mustrist. Jube kahju, suur sall valmis ju.

      Kustuta