esmaspäev, 2. august 2021

Blogimeem

Palju sul draftides postituste mustandeid on ja mis ajast on kõige viimane?

Arvasin, et pole ühtegi, aga avasasin, et bloggeris on 20 :D  Ma vist vahel keeran mõned avaldatud postitused drafti kui nood pole enam ajakohased (a la müügiteema või kiiret reageerimist vajav koeraotsimiskuulutus). 

WordPress või Blogspot ja miks?

Mõlemad. Ma alustasin bloggeriga oma nime all, siis muutsin anonüümsemaks ja viisin käsitöö+koerad eraldi (siia). Isiklikum asi tiksus omaette, kuni viisin WPsse ja panin kinni. WPs on mitu kinnist, ühes püüdsin alguses kooliteemasid ventida, aga siis läks ikka kõik ühte "potti". Siis on selline nn softskill tüüpi leht ainult omale, kus teen plaane, draftin oma projektiideid, kogun motivatsiooniartikleid, raamatukatkeid jms.  

Täiesti eraldi on meil TÜ leht WPs,  mille põhja tegi meil üks liige ja kuhu ma siis olen aastaid kaastööd teinud. Vanasti muidugi regulaarselt ja aktiivsemalt, nüüd on FB kuidagi popim. 

Kust sai alguse su kirjutamis-kirg? Kas mäletad oma esimest blogipostitust?

Blogimiskirg? Marvetil oli Tehnokrati saade, kus ta tutvustas blogger.com võimalusi. Hakkasin katsetama ja meeldis. Alguses tuli pilte tirida teisest keskkonnast, otse lisada ei saanud, nii et see oli rohkem selline hetkeuitmõtete leht. Alles, aga kinni. Vahepeal oli kolhoos.ee pop, siis sai sinna tehtud shotikate leht koos foorumiga. Oskasin htmli, muutsin lehte ja kujundust jne. Selline tore nokkimine oli. Tegin ka tuttavatele (kennelilehed, koerte treenerilehed nt). WPs aitasin viimati ka pitsikeskuse lehte teha, eelmise aasta praktika ajal. Nii et mulle endiselt meeldib selline nokkimistegevus. 

Esimene oli novembris 2000 ja selles on tänu Tehnokrati saatele ning lause: "Nii. Tundub, et töötab. Mõnsa!" 

Enne blogi oli mul staatiline kodukas. Võtsin omale koera 2000. aastal ja tegin talle lehe. Selle kaudu sain ka palju uusi koeratuttavaid. 

Kui paljusid blogisid jälgid ning kui tihti neid loed?

Mul on feedlys mõned sellised, kes regulaarselt postitavad ja keda ma alati loen. Indigoaalane, Marca, Vardamoor, Toidutegu, Tavainimene. Teistesse satun juhuslikumalt, kas vaid siis kui keegi viitab või siis põhilisti blogide kaudu. 

Elu esimene blogipostitus/blogija, keda lugesid?

Arvan, et see oli Tehnokratt ja Marvet, hiljem tuli neid veel. Äkki Vardamoori kudumisteemaline blogi ja kas mitte Teller ei olnud vanasti hästi aktiivne blogija? Ja Jutupaun oli vist ka aktiivne, aga ma enam ei mäleta, mis ajalises järjestuses need kõik olid. Mingil hetkel oli käsitööblogidest lausa blogiring nn, Dagmar vist haldas. Et panid koodi oma blogisse ja siis said liikuda ringpidi edasi-tagasi. Aga see oli hiljem.

Kas oled mõne blogi tagantjärgi otsast lõpuni läbi lugenud

Ilmselt olen, peast ei oska niiviisi kedaig esile tuua. Aga need, kes minu ajal või hiljem alustasid, neid lugesin algusest peale ja regulaarselt. 

Kas sind häirib, kui mõni blogi on anonüümne?

Ei, vastupidi. Liigne avameelsus häirib ja enamasti ma ei jää neid lugema. Eriti kui perekond nimepidi ja piltidega. Vanasti ei häirinud, aga aeg on palju muutunud. Privaatsus on teise tähendusega. 

Vanasti kui see kõik algas, siis oli netti pääsemine siiski teatud määral piiratud (teadusasutused, koolid, akadeemia), siis nagu usaldasid rohkem ja ei kartnud nii väga oma privaatsuse pärast. Filter oli teine.

Kas blog või vlog?

Pole vlogiga kokkupuuted.

Blogimaailmaskandaalid – turn on või turn off?

Kui silmas on peetud selliseid kollasemaigulisi, siis ei loe neid. Ma ei ole ka meediat veebis ega kommentaariume ajalehesabades. Aastaid juba. 

Kas loed mõnda blogi, mis sulle tegelikult üldse ei meeldi või mille autor harja punaseks ajab?

Ei meenu.

Kas blogid surevad välja?

Ma väga ei usu, aga kes teab. Kui keskkond püsib, siis ehk ikka püsivad blogid ka. Ma isegi enda oma loen vahel uuesti, nagu kroonika siiski. Mälestused koertest, ilmateemad, perekondlikud seigad, pisikesed reisid, vahetud muljed. Kuidagi tore on meenutada.

Miks kirjutad? Ja kas planeerid postitusi ette, et mis päeval ja mis teemal jne?

Sisemine vajadus ilmselt. Ei planeeri. Sageli jalutan koeraga väljas ja samal ajal blogin telefonisse, pärast vaatan arvutis teksti üle. Või siis tuleb mingi hea mõte, mida tahaks kirjutada. Just jalutamise ajal on mõteid palju ja jalutame me regulaarselt. 

Mäletan kunagi oli ilge kisma teemal, kuidas blogimine aega raiskab ja see pani muigama. Mul on kas tekst juba jalutuskäigu ajal formuleeritud ja vaja vaid kirja panna (kuna ma töötan 17a virtuaaltiimis, siis läheb kirjutamine mul kiiresti) või siis kirjutan telefonis kui shoti Marfa oma põõsauudiseid mitu minutit järjest loeb. Ma kirjutan üldse palju telefonis ja loen. Harjumusest. Ja siis mu unetus muidugi, mis periooditi mind kummitab ja kui ma olen ca tund voodis lootusetult und oodanud, lõppeb asi ikkag telefonis lugemise või lemmikblogides kolamisega. 

Siin keskkonnas on teemad piiratud - käsitöö, kool, koer. Hetkel pressib sisse ka remont, sest see lihtsalt segab meie elu sajaga. Vanasti kirjutasin paljudest asjadest, aga nüüd püüan hoida fookust. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar