esmaspäev, 29. juuni 2020

Lihtne elu

Mul on tunne, et ma olen pea suure osa oma teadlikust elust elanud põhimõttel, et "ära nüüd oma elu liiga lihtsaks ka ela!"  Näiteks kui koolis oli vaja teha ülesandeid teemal "lihtsusta", siis ma sain küll alati õige vastuse aga lahenduskäik oli kordades pikem kui klassikaaslastel. Ja neid ülesandeid me ikka tegime, ma nimelt käisin mat-füssi eriklassis. Olid ajad...

Nii et ma ei imesta kui ka praegu suudan ma pealtnäha lihtsad ülesanded koolis muuta millekski ootamatult segaseks. Näiteks. Anti ülesanne "Kavanda ja koo lihtne kaltsuvaip". Mina mõtlesin, et mul on kodus juba kaks kaltsuvaipa, klassikalist. Et kuhu ma selle kolmanda veel paneksin. Et teeks hoopis villasest materjalist ja midagi huvitavamat.

Koolis tegime erinevaid tööproove, et saaks katsetada rakendusi ja siis ise valida nendest meelepärasem oma vaiba tegemiseks. Mulle meeldis väga raanu aga mitte piklikud kastid, vaid ma tahtsin neid ajada ruutu. Piklike lahtiste plokkide puhul oli mul see mure, et äkki koer kraabib need narmendama. Tal on ju vaja pidevalt "Austraaliasse" end kaevata ja pesa ehitada.
Iseenesetarkusest ajasin ka kuidagi... aga ikka polnud rahul. Kavandeid oli vist kokku 5 ja viimasest veel mitu varianti. Lõpuks sain vihje, et Kelpmannil on raamatus üks lihtne ruuduraanu, et sellega võiks eksperimenteerida. Aga ma olin juba kergelt väsinud nendest kavanditest, nii et kleepusin rangelt selle raamaturakenduse külge ja nii ta läks.

Nagu kõikide mu eelmiste töödega, on ka vaibaga nii, et lõplik kavand tuleb veelkord ringi teha, sest ma muutsin töö  käigus sada korda oma esialgseid plaane, erievatel põhjustel. Aga see selleks, ma sain hakkama! (sain ikka lõpuks "õige vastuse" eksole!). Ja selleks kavandid ju ongi.

Nii et lihtsast kaltsuvaibast sai uuest (ses mõttes, et tuttavatest polnud keegi enne katsetanud) materjalist ruuduraanu. Materjalist polnud aimu, võimalikust kulust veel vähem. Põnevust jagus ja no üllatusi ka. Loodetavasti ikka saan hinde kätte. Villaseisu ära ei läinud, pigem kasvas.





Vaibale kulunud aeg:  ca 29h (käärimine, rakendamine ja kudumine).
Materjal: 100% villane jämedam vilditud vaibalõng (Villakoda, Taebla villavabrik Läänemaal), kg hind 22 Eurot
Toonid: Lambamust, lambahall (tume ja hele), naturaalne valge. Punast värvisin ise Pilvelammaste värviga.
Suga: nr. 20
Lõim: korrutatud linane




2 kommentaari:

  1. Kiit!
    OAO!!
    Kas hinnakalkulatsioon on ka koolitöö osa?

    VastaKustuta
  2. Miinimumtunnitasu Eestis on 3,84, kes sooviks miinimumi eest tööd teha? :D

    Ei, hinnakalkulatsioone me veel ei tee. Esialgu tuleb oskused omandada ja kinnistada.

    VastaKustuta