reede, 29. august 2014

Rosmariinikartulid

Üks minu lemmiksöökidest alates Jeruusalemma reisist 14 aastat tagasi, on ahjus küpsetatud rosmariinikartulid. Neid pakuti meile lisandiks ühel õhtusel vastuvõtul ning see oli vast ka minu esimene kokkupuude rosmariiniga üldse.

Mina teen neid niiviisi, kogused on ühele lõunaportsule ja täna lisasin 100g suvikõrvitsat ka veel.

2 keskmist ja 1 pisem kartul
1 muna
100g suvikõrvitsat
100ml piima
soola
pipart
rosmariini

Kartulid koorisin ära ja viilutasin võimalikult peenikesteks viiludeks. Suvikõrvitsa ka. Ladusin viilud küpsetusvormi, maitsestasin soola ja pipraga.

Vahustasin muna, lisasin piima ja maitsestasin soolaga. Kallasin valmissegu kartulitele peale ning kõige lõpuks hakkisin rosmariini ühe oksa jagu.

Ahjus küpses ca 30minutit 240kraadi juures. Oleneb ahjust, ma enamasti nii väga kella ei vaata, pigem seda, mis toimub ahju sees :) Kui muna on hüübinud ja servadest pruunikas vorm, siis on enamvähem valmis.


Magustoiduks olid "vaesed rüütlid". Need meenuvad mul lapsepõlvega, isa armstas neid ikka praadida ja siis me sõime pealeraputatud suhkruga. Nüüd kasutan ma rohkem mett kui suhkrut.

1 muna kloppida lahti
2 Õnne sepiku viilu (sai sobib muidugi ka)
törts õli praadimiseks
mett või suhkrut, soovi korral kaneeli.

Pöörasin sepikuviilud munas kahelt poolt ja hoidsin pisut, et munasegu läbi imbuks. Siis praadisin kuldseks (natuke kärssas ka :p) ja kuumale saiale sutsuke mett peale.

Head isu :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar