pühapäev, 16. september 2012

Pirukas, pirukas, pirukas hea!

Avastasin, et ma polegi sellest veel bloginud, et suve lõpupoole üks äge pirukaretsept blogides ringlema hakkas ja mis peale esimest katsetust siin majas juhtuma hakkas :). Algselt on see retsept namist.

Jutt on suvikõrvitsapirukast, millesse käib ohtralt juustu, kõrvitsa alla ja peale. Lõpuks ometi on keegi avastanud lollikindla ja lihtsa retsepti sellisele asjandusele nagu suvikõrvits. Ma olen alati olnud hädas sügiseti külas või maal kaasapandud jupstükkidega, et mida neist teha. No ahjus on küpsetatud täidetult ja niisama munas praetud aga see pole nagu see. Ikka lööb see tugev kõrvitsamaitse läbi ja ma väga ei fänna seda. Aga vot too pirukas on kuidagi nii balansis ja mõnus.

Mina teen toda niiviisi, et võtan kaks peenikest suvikõrvitsat, viilutan hästi peenikesteks ratasteks. Rattad lähevad oliiviõli, paari küüne jagu hakitud küüslaugu, piprasegu ja soolaga kaane alla kaussi pooleks tunniks seisma. Enne muidugi segan kõik läbi, et õli ning maitseained kenasti imbuda saaksid.

Siis valmistan ette pärmilehttaigna, seda ma ise ei viitsi teha, vaid ostan poest. Rullin plaadisuuruseks laiali, krutin servad üles, teen servadesse lõiked (neljakandiline raam). Sinna peale läheb karp või paar farmi toorjuustu, siis raputan ühtlaselt parmesani. Kõige peale laon rivvi suvikõrvitsa lõigud ja puistan küüslaugutükikesed ka peale ning vedeliku piserdan kõige peale. Siis 15minutiks ahju ca 200C ringis või suts alla. Seejärel laotan peale kas riivitud tavalise juustu (seda panen kohe paksult) või siis jälle parmesani ca 100gr jagu ning veelkord ahju nii 10-15minutit, et juust sulaks.

Eriti hea on see pirukas külmalt ja mul on tunne, et ma olen seda teinud sel aastal vist oma kümme korda vähemalt :P.


2 kommentaari:

  1. Ehk siis juustupirukas kerge suvikorvitsa lisandiga:)))

    VastaKustuta
  2. eriti hea on see, kui sinna veel panna tomatit, punast sibulat ja tomatikastmega eelküpsetatud põhi ülemökerdada ning peale panna hallitusjuustu koos riivjuustuga. Muidugi kõik on maitseasi, aga meie tegime seda kümneid kordi nii ja see oli jube hea...

    VastaKustuta