reede, 4. jaanuar 2008

Prügimajandus

Kuidas teil sorteerimine edeneb?
Meil oli täna elav diskussioon tööl prügiteemadel ning järeldus oli, et tuleb luua koju lisatuba - jäätmete sorteerimiseks, topsikute pesemiseks ja nõrutamiseks :D. Päris lõbus.
Ahjaa, selline tabel ringleb ka, ehk on kellelgi abiks
Kuigi too tabel pani mind mõtlema mitmetele teemadele. Nt miks tehakse vahet mullikilel ja mullikiles turvaümbikul?

Ise leidsin täna Rimist koerte väljaheidete korjamiseks biolagunevad kotid, millega võib kogu kraami sujuvalt komposti suunata. Näevad välja sellised nagu pildil, karbis on 30tk ja hind oli ca 50 eeku.

Postimehes olnud intervjuust lugesin välja, et pm võib ikkagi loomade väljaheiteid visata olmeprügi sekka kilekotiga. Eks ma vaatan, meil nt pole veel siin biojäätmete jaoks konteinerit. On pakenditele-klaasile jms ja eraldi olmele, lisaks vallamaja lähistel vanapaberi konteiner ning ohtlike jäätmete oma. Aga just nood biojäätmed, nende osas on hetkel mul pilt segane veel. Pm saaks ju ka ema juurde maale komposti viia :). Iseasi, kuidas ma neid siin kodus ladustan :S

4 kommentaari:

  1. Noh, pakendeid ma sorteerisin juba siiani ka, meil lihtsalt ühistul selleks oma konteiner ja saab hommikul tööle minnes näpu otsa võtta.
    kõige muu osas on mul küll tume maa...

    VastaKustuta
  2. See on kuum teema vist iga pool praegu. Koeraväljaheidete osas jõudsime sõbrannaga järeldusele, et kilekoti sisu viskad bio kasti, koti tood toppa, pesed puhtaks ja viskad pakendite kasti. Mulle endale hakkas meeldima mu kuuse idee- tüvest teen puulusikad (ma käisin kursusel), okstest teen hambatikud ja okkad poetan kevadel kui rohelisseks hakkab minema muru sisse :P
    Selgitustööd oleks rahvale vaja. Paberit sorteerin ise eraldi juba aastaid aga muud pole kuhugi panna. Lasna värk.

    VastaKustuta
  3. Kohati on absurd ikka küll. Just selles osas, mida Lapiliisu juba kirjutas. Et erinevad asjapulgad räägivad erinevat juttu. Ja avalike konteineritega on siin kandis ka kahtlased lood: kord nagu mõni on, aga pilgeni täis; kord aga pole üldse. Ei ole mul aega seal oma taaraga ootamas-vaatamas käia;)
    Kuid mingit prügisorteerimist olen nagunii harrastanud (paberikonteiner juba aasta vist meie maja juures ja taarat ka viinud). Nüüd siis natuke veel juurde õppida.

    VastaKustuta
  4. Hahaa, poes selgus uurimisel, et meie kandist ongi pakendikonteiner üldse ära vinnatud;) See selgitab ka, miks igasugused muidu lahtised prügikastid on poe juures kettidega kinnitatud.

    VastaKustuta