pühapäev, 21. august 2011

Lugemist!

Lõpetasin täna viimaks Minu Islandi, täiesti planeerimatult Islandi päeval. Kõik tuli nii tuttav ette ja kinnitas, et ega mulle tookord väga kägu ei aetudki :D. Mida aeg edasi, seda uskumatumad mõned lood tunduvad. Lugesin isegi oma kunagised kirjad koju uuesti üle, et meelde tuletada, mis seal kõik oli ja kus me käisime.
Söök oli muidugi Islandil kõige markantsem teema. Me sõime ka vahel haisvat kala aga see oli ilmselt kuivatatud tursk, mida siis keedeti. Hais oli kohutav, see ei lähe kunagi meelest. Ja kogu aeg oli kala! Olen eraldi peatunud nendel päevadel, mil anti midagi, mis ei olnud kala. Lasanje, pasta leidsid märkimist ning lambaliha ühel külaskäigul. Kokku olin ma seal neli nädalat, nii et võite ette kujutada, mida ülejäänud ajal süüa tuli. Ja ma ei söönud eriti kala kui Islandile läksin. Lõunapausidel lasin omale panna pigem rohkem kartulit kui kala (kuigi kokk valmistas seda suurepäraselt ja väga erineval moel). Kahju, et ma ei pidanud päevikut toitude kaupa päevad elõikes, enam kahjuks ei mäleta kõike. Õhtuti käisin poes ja üritasinb leida midagigi, mis süüa kõlbaks. Nt piimatooted olid head, Skyr on mu lemmik ja ma igatsen seda taga! Vorsti oli raske leida, ainult salaamit oleks nagu olnud. Juustu vist oli ka, no tõesti, miks ma ei pidanud päevikut?
Mäletan, et neid hirmsasti pani imestama kui ma poest leitud tordipõhjast tegin skyriga kohupiimatordi laadse koogi. Et kuidas ikka nii saab ja nii hästi maitseb. Lubasid kohe järgi teha :)

Aga jah, raamat oli väga mõnus lugemine. Peaks olema kohustuslik kõigile, kes Islandile minna kavatsevad.
Ja mis on reegel number üks - Islandil tuleb võtta ilma tõsiselt ja aukartusega.

Ühte asja autor ei maininud seoses island nimedega ja mida ma kindlasti tahaksin kirja panna. Mulle meenus, kui ma vestlesin Gudruniga islandi naise perekonnanimede üle ja küsisin, mis saab kui nad abielluvad. Gudrun lõi pea selga (ta oli äge naine, suure musta juuksepahmakaga, kunstnikuehetega ja väärikas) ja ütles, et islandi naine kannab oma nime elu lõpuni ega võta mehe oma. See on osa tema identiteedist.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar