teisipäev, 11. aprill 2006


Suzanna 1kuune
Suska sünnipäeva ettevalmistused :P

Suska saab homme 2aastaseks. Kuna tal oli jõulushowlt ostetud Dog Soul`i kaelarihm suht katki ning ajutiselt kasutusel Blacky oma, siis mõtlesin sünnaks uue rihma osta. Aga tavaline pontupood reeglina müüb suht ühekülgset toodangut. Mingisuguse ma leidsin, shotiruudulise rätiga küljes. Kodus avastasin, et jalutusrihma kinnituskoht on ainult neetidega rihma küljes, mitte rõngana kogu rihma ümber. Nüüd ma siis paranoiliselt kohe proovisin, et kuidas see jalutades käitub ja kas needid peavad vastu. See võib tunduda veider aga shotikal hoolimata oma kaalust on väga tugev jõud ning tirimisvõime. Eriti kui neid tüüpe on 2 korraga rihmas. Seega on paljud poevärgid lihtsalt mingil hetkel katki läinud. Kõige asjalikumad on nood rihmad, punaseruuduline seal nt Rihma kinnituse saab fikseerida kahe pandlaga, kui on eriti tiriv loom :P. Tekstiil on tugev ja rihm ise dekoratiivne. Oeh, nii palju juttu rihmadest aga noh on oluline asi ju!

Aga Suskast siis ka:). Ma olin pikka aega mõelnud, et teine koer võiks lisaks Blackyle veel olla ning loomulikult shotikas. Silma jäi üks nisude kamp, kuid seal ei sujunud mul kasvatajaga, meie vaated koera igapäevasele kantseldamisele olid erinevad. Siis aga juhtus nii, et Suska omanikud otsustasid 5kuusest Suskast loobuda. Suska oli oma pesakonna ainuke kutsikas. Tema emal tekkis peale poegimist mõned kuud tervisehädad ning Suska peres oli lasteaialaps ning imik. Ühesõnaga, erinevatel mõjuvatel põhjustel otsiti Suskinile kodu. Otsustasin vist hetkega :). Sain omale väga hästi kasvatatud looma, kellel on vaid kaks nõrkust - söömine ja energia kulutamine :)))). Mõlemad meeletutest kogustes loomulikult. Suska on jah algusest peale olnud Blackyst nii erinev. 100% rahulikult kammitav, igat pidi nässerdatav, ilge süleloom ja memmu, suht sotsiaalne.

Selline ta oli, kui ma ta Pelgulinnast koju tõin. Käisime Tripsu ja Blackyga koos jalutamas ning vihma sadas. Suska oli pisut trimmimata aga jube reibas ja rõõmus. Koduvahetus ei põhjustanud mitte mingisugust kurbust või igatsust. Tal oli nüüd uus kamp teise koera ja kassi näol, teda sõidutati ringi, oli uus suur sõber Trips ning uus perenaine minu näol. Eelmises peres kutsuti teda Sussiks ning nii kutsusin ka mina teda pikka aega. Kuid arvestades tema temperamenti ja pidevalt sahkerdamist, on kujunenud Sussist Suska. Ja minu arust sobib see talle paremini. Hästi lahe tüüp! Nad mõlemad on lahedad, aga mõlemad omamoodi. Blacky on rahulikum ja Minu Esimene Oma Koer. Suskin on aga duracelmolekulist lõbus kraage :). Minu mõnusad mummud :P.***

Nii et Palju õnne, Suska :)


***ps. sõna "mummu" tuleneb muumidest, sest minu arust on mingil määral muumidel ja shotlastel mingi sarnasus. Siuke olematu kael ehk kere läheb sujuvalt üle peaks. Ning omade keskel sellised tõelised muumid noh, head ja sõbralikud.

6 kommentaari:

  1. Palju õnne!
    Kas endised omanikud on ka vahel Suskat vaatamas käinud või uurinud käekäigu kohta? Kui minu koeral olid kutsikad, siis oli neid nii raske peredesse ära anda. Alati kui ma uusi omanikke juhtusin nägema, küsisin, kuidas meie lapsed elavad :)

    VastaKustuta
  2. Oi kui armas koer :) Palju õnne talle ka minu poolt :)

    VastaKustuta
  3. Palju õnne Suskale. Ilmselt nii pidi minema, et te kaks kokku saite. Ja mul on selle üle kohutavalt hea meel.Päev,kui tal järgi käisime, on mul siiani eredalt meeles:)

    VastaKustuta
  4. Mul on ka meeles too päev. Ma närvitsesin koledasti, et kuidas see kari omavahel suhtlema hakkab ning palusin juba ette Blackylt andeks, kui talle liiga äkki hakatakse tegema. Täna hommikul ajasid nad mind üles ja hakkasid voodis koos mängima ning mulle tuli see meelde. Vahel tehakse jah Blackyle natsa liiga aga enamasti on nad ikka mõnusasti koos ja sõbrad.
    Krentule, me pole suhelnud peale seda vihmast päeva enam aga Kristiina on Suska kasvataja ning tema kaudu olen kuulnud, et Suska käekäiku jälgitakse koerte blogist. Selles mõttes on kutsikal silm peal:). Kasvataja käib meil kodus trimmimas ja on vajadusel alati nõu ning jõuga abiks.

    VastaKustuta
  5. Heidile, tänud!
    Shotikaid on kolme värvi - mustad, kirjud ja nisud. Mulle meeldis üks nisukarva poiss, kellele kodu otsiti natukene aega enne kui Suska teema aktuaalseks sai.
    Värvid on olemas ka shotikate TÜ veebis:
    http://www.hot.ee/scoterrier/varvused.htm
    Kirjul võivad olla ka erinevad variatsioonid ehk siis pruunikas kirju või hallikas kirju.

    VastaKustuta
  6. Kõikidele õnnitlejatele tänud! Suska on ennast oimetuks täna rahmeldanud. Emalt sai paela otsas palli ning sõbranna Trips :D tõi latekskummist piiksuva (:S) mänguasja - Sõnni.
    Minul kõrvad huugavad sellest piiksumisest siin, kuidagi kavalusega sain ää peidetud, muidu oleks öö ilmselt möödunud röökiva sõnni taustal :P

    VastaKustuta