esmaspäev, 12. oktoober 2015

Õunauputus

Meil on maal küll vaid 1 õunapuu aga sel aastal kuidagi tegus ja viljakas. Ma olen jaganud tööl ja kodus hävitanud nii mõnedki kilod. Ikka jagub veel. Paar kooki on ka ära proovitud, siinkohal jagaks ühte väga lihtsat retsepti.

Esimese versiooni tegin retsepti järgi ja tuli jube magus. Õnneks on kolleegid, kes hävitavad ära kõik mu koogid, tuleb vaid nood kontorisse vedada :P  Õunteks oli siis antonovka, korjatud koerajalutusteekonnalt, meil on alevis tore komme, inimesed tõstavad õunad kastiga aia taha jagamiseks.

Õunasharlotka

Teise tegin eile ja ema aiast pärit kuldrenettidega (ma ei tea, kas see on täpne kirjapilt aga nii on neid meil alati kutsutud). Lähtusin mahulisest vahekorrast ainetel. Oli pisike lahtikäiv vorm, selle tükeldasin õunu täis. Siis panin peotäie pohli ja lusikatäie hakitud ebaküdooniaid (seisnud mees & külmikus aasta või kauem). Seejärel vahustasin 3 muna 3 spl suhkruga ning lisasin aeglaselt segades 3 spl jahu - nagu enamasti ma teen biskviitpõhjale, et ühe muna kohta 1 spl jahu ja 1 spl suhkrut. Küpsetasin umbes 1h.



Tuli palju mõnusam aga õunad jäid suht kõvad, mis oli ka arvata, sest see pole just küpsetamise-keetmise õun. Antonovka on parem. Aga maitse on hea ning väga lihtne on teha.


1 kommentaar: