esmaspäev, 7. september 2015

Norrakas.

Mõne asjaga ikka läheb kuid ja ikka pole rahul. Alustasin seda salli Ravelry´s oleva info kohaselt juunis, 2015. Mul on mitu mustrit Aasa raamatust kõrvale pandud ja see oli üks nendest. Mõtlesin, et alustan vähemalt ja vaatan, mis välja tuleb. Lõnga ostsin Haapsalu pitsikeskuse boksist Mardilaadal. Bulgaaria päritolu pitsilõng, pisut teistmoodi käele kui mu eelmised katsetused.


Keskosaga läks kiirelt, muster klappis ja hea oli kududa. Nupud tegin seekord 9x, sest lõnga oli täpselt 86g 100g* ja ma kartsin, et äkki ei jagu. Seetõttu sai ka sall planeeritud pigem väiksem kui suur aga tulemus oli ikka suht paras keskmine kui juhinduda soovituslikest mõõtudest. Aga millega ma hädas olin, olid äärepitsid. Oeh, ma pole vist elus ühtegi kudumit nii palju harutanud kui seda! Lausa tüdimus tuli peale.



Alguses tegin äärepitsi ühes tükis, arvutasin põhjalikult ja lõin 2x vajaliku arvu silmuseid varrastele. Kudusin ja kirusin ennast, puuvardad kippusid jääma lühikeseks ja addidega ma väga ei armasta pitsi kududa. Hoian käsi kuidagi teistmoodi ja valutama hakkavad. Nii, sain pitsi valmis, kudusin silmad maha ja asusin lootusrikkalt õmblema. Peale mitut katset oli selge, et pits on lühike. Sellest ma siin millalgi ka blogisin ja hädaldasin. Egas midagi, tuli ära harutada ja uuesti teha.



Teine katse oli 2 osas, by the book nagu öeldakse. Silmade arvu kontrollisin mitu korda ja asi sujus. Ainus asi, mis murelikuks tegi, oli järjest kahanev lõngakera. Ühe pitsi sain valmis, teise alustatud ka. Muidugi oli vaja äärepitsile ju ka valida nupuline pits, sest mulle tundus, et see sobib kõige paremini. Eile ennelõuanl oli aga selgemast selgem, et lõnga ei jätku. Kuna see pole päris seda sorti lõng, mida igalt poolt osta saaks, siis oli nõutu. Variant oli harutada sallist 1 mustrikord ära või siis ikkagi tuulata oma lõngavarudes ja leida muu lahendus. Meenus, et mõned aaastad tagasi ma kudusin omale shotikatega punase kolmnurkse õlasalli. Salli leidsin, toon klappis täpselt! Oli meeles ka, et lõnga jäi pisut järele aga millises põhjatumas kastis või kotis see olla võiks, hea küsimus. Peale pikka ja põhjalikku otsingut (mille käigus tulid päevavalgele taas mu kohutavad lõngavarud koos masendusega) leidsin pisikese keranupsiku. Teisest äärepitsist oli teha täpselt 3 rida ja siis mahakudumisrida. Toon klappis aga vaevumärgatav läige on sel drops lace lõngal juures. Riskisin. Kudusin pitsi lõpuni ja külgeõmblemiseks kasutasin ka seda sama lõnga. Jätkus!



Nüüd tuli pits külge õmmelda ja  otsad peita. Alustasin kella 15 paiku ja lõpetasin 22. Taaskord tuli tõdeda, et sellist hullumeelset harutamist ei ole mina enne ette võtnud. Ma ei tea, mis kehv karma mul selle salliga seoses pinnale lõi :) Igatahes esimest poolikut äärepitsi osa ma pusisin õmmelda täpselt 4 korda. Siis sain klappima ja enam vähem sakid korralikult jagatud. Vahepeal käisid külalised ja ma nihelesin kannatamatult ning ebaviisakalt oodata, et nad ära läheksid ja saaks uuesti salli manu end nihverdada. Lõpuks oli see pidulik hetk kui sall oli valmis. Siis käis Rosin pesus ja ma kaalusin põhjalikult oma energiavarusid, et kas võtan raamimise (minu jaoks) öösel ette või ei. Kiusatus oli suur ja muidugi võtsin. Lõpetasin suts enne keskööd, üleni higine ja närv krussis. Need lisapulgad, mis salliraamil on, lendasid mõlemad paar korda sellise mürinaga magamistoa põrandale, et ilmselt naabrid meenutavad mind täna "hea sõnaga". Huh. Skandaali siiski ei tulnud ja sall sai venitusele.



Nüüd ma vist ei taha jälle pikka aega midagi pitsilist kududa. Tegelikult, kududa ju võib ikka aga see raamimine on alati nii hullumeelne töö, et võtab isu ära. Õnneks on nüüd vahelduseks alpaka kampsun vaja lõpetada ning üks paar kindaid ootab ka. Siidine top tuleks omale kah sügishooajaks teha. Peale seda ilmselt on "haavad paranenud" ja tõmbab taas pitside poole :)

Oluline info ka:

Mõõdud: 72 x 185 cm
Lõng: Bulgaaria pitsilõng, 86gr + Drops Lace ca 20g
Muster: Norra Printsess Astridi kiri.  Princess Astrid of Norway Shawl. Raamatust Aasa Jõelaid "Aasa sallid".
Vardad: 3,5 ja 4,5

* avastasin praegu, et Ravelrysse olen kirja pannud lõnga kaaluks 86g. Sellepärast siis mul tuligi puudu. Pidin juba halama, et 100g ikka sall välja ei tule :) aga tundub, et siiski tuleb küll.

3 kommentaari:

  1. Imekaunis sall, väärt kogu vaeva.

    VastaKustuta
  2. Väga ilus sall on! :)
    Minul kusjuures on ka häda punase lõngaga. Ma olen kolm korda otsinud mustrit, 2 korda olen alustanud ja no ei suju, ei ole seda isu. Tahtsin teha südametega salli aga kuna oma süda katki on (on vaja ju õigustus leida), siis ei suutnud seda. No nüüd võtsin uue mustri ja vaevu 5cm on kootud ja ei suuda. Sain pitsipäevalt õrnroosa lõnga pitsikeskusest ja no see lendab, 2 päevaga on üle 20cm kootud. A see punane vaevab... :)

    VastaKustuta
  3. Aitäh!
    Kuidagi omaapärane oli see protess tõesti. Järgmise teen ikka valge :)

    VastaKustuta