esmaspäev, 8. september 2014

Päikseline sügis ja EDTM

Viimastel päevadel on meil olnud imeline sügisilm. Soe, päikseline. Kuivatan pesu õues, käin metsas seenel ja hoidistan tasapisi. Varud täienevad :)
Vahelduseks tegin reede hommikul omale muuseumipäeva. Ruhnust ma juba kirjutasin, nüüd siis veel Gudrunist ja ARSi ajaloonäitusest lisaks.

EDTMis on juba pikemat aega üleval näitus Kunstitoodete Kombinaadist. See kohmaka nimega asutus oli omal ajal eelkäijaks ARSile ning kuna minu tädi (see, kes kogu aeg sokke koob) kudus neile silmkoeesemeid, siis oli mul suur huvi toda väljapanekut vaatama minna.

See oli omamoodi käik lapsepõlve - fotod ARSi esinduspoodidest, lisaks tuttavad esemed tolleaegsetest poppidest müügiartiklitest. Ilmselt on paljudel osa nendest asjadest kodus olemas või vähemalt tulevad tuttavad ette. Meil oli ikka kombeks kõndida läbi Arsi poest Tallinnas või siis mujal linnades, mulle meeldis see kola, mis seal väljapanekus oli. Kvaliteetsed ja maitsekad ehted, maalitud kangad, keraamika. Isegi poe sisustus tuli tuttav ette, sünged pruunid kastid, milles siis esemed väljas:)

Näitust enam kahjuks ei näe, too oli avatud vaid pühapäevani aga huvi korral saab omale soetada kataloogi, kus kõik näitusel eksponeeritud asjad fotodena sees + lisa kah. Natukene tegin ise ka pilte aga ainult kudumist puudutavast osast.






Samas majas on ka teine, põnev näitus - Gudrun Sjödén`i, rootsi disaneri muhu-aineline kollektsioon. Selle näituse lahtiolekuaega pikendati oktoobrisse, näitus on küll pisikene aga tore vaadata siiski. Soovitan :) Mõnus muhulik värvidemöll aga pisut teises võtmes. Selline rahvusliku teema kasutamine mulle kuidagi istub, maitsekas, omanäoline aga siiski veel tuntav Muhu. Mõni pluus oli päris isuäratav (kuni hetkeni, mil veebis hinda vaatasin :P), muidugi masintikand aga sellegipoolest kena.




EDTM on mu lemmikmuuseum, me käisime seal vanasti ikka tädiga kui ma linnaloa vahel sain. Tädilapsed olid minust palju vanemad ja elasid oma elu ning siis tädi ja tädimees tulid mulle autoga järele maale ning viisid vaheaegadel linna. Tavaline käik sisaldas muuseume (EDTM ning Muusikamuuseum, vahel ka näitused) ning seejärel Moskva kohvikut. Naksuvad parkettpõrandad, ilma vaipadeta teenindussaal, kivikõva aleksandrikook :) Ja kaua pidi ootama... alguses vaba kohta ning siis kelnerit. Moskva oli ikka peen koht :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar