laupäev, 24. mai 2008

Ilus päev Viljandis:)

Tänane päev algas minu jaoks varakult. Maadam nimelt teatas 5.15, et nii, õue vaja. Magama ma enam ei jäänud ning hakkasin tegema ettevalmistusi Viljandi sõiduks. Nimelt oli täna Viljandi Kultuuriakadeemias Kullaketrajate kokkusaamine, teemaks Kihnu-mulgi arhailise tikandi sümboolika ja selle seletused koos tikkimisega ning Kihnu paela punumine.


Kohale saime õigeaegaselt, reisiseltsiline Stuart luges kaarti ning mina muudkui roolisin. Pisut jäi aega isegi kohaliku käsitööpoe külastamiseks, kust mina lahkusin Liivia Kivilo Kindaraamatuga.

Seejärel uudistasime akadeemia õpilaste tehtuid töid ning valmistusime tikkima. Ise arvasin küll murelikult, et kuna kogemust üldse pole, siis on äkki õpituba natukene raske.

Tegelikult läks aga hoopis nii, et ma punuma ei jõudnudki. Tikkimine hakkas nii meeldima:).
Peale paaritunnist õpitubade põnevat aega ootas meid Pärimusmuusika Aida külastus. Oli see vast uhke hoone ilusa vaatega Lossimägedele. Lavalaudadel sai isegi üks laul ära lauldud, et akustikat proovida:).

Päev jätkus ühise söömaajaga Aida kohvikus ning seejärel jalutasime Viljandi kunstisaali Anu Raua viimase aja loomingut vaatama. Nagu klaver põõsas, astus muusemist läbi Pr Anu Raud isiklikult ning jagas meelsasti infot näitusel olnud vaipade kohta.


Ja oligi aeg nina kodupoole keerata.
Üks ütlemata tore päev oli!

6 kommentaari:

  1. Teil tundub tõesti väga tore päev olnud olevat :)

    VastaKustuta
  2. Ma tahaks ikka pisut tähenärija olla, tohib? :)
    Tegelikult oli teemaks ikka arhailine tikand, kuigi õpetaja isiklik sügavuti uuritud lemmik oli Kihnu arhailine tikand. Seal no see aga oluliselt vähem levinud ja tallel - juurte ja levi poolest ikka Mulgimaa pärusmaa :)

    Ja tehtud paelad ei ole sugugi ka Kihnu omad, antud võtted ikka mujal ka kasutusel :)

    VastaKustuta
  3. Elsa, ma kopisin teema KK foorumist otse, et mitte eksida. Nii et ma nüüd ei teagi, kas meil siis oli algselt vale teema või mis.

    VastaKustuta
  4. Tikandi osas ütleksin küll, et teema oli üldisem :)
    Sama lugu paeltega, nii palju kui seal olin, näidati ikka päris laia skaalat erinevaid eesti rahvakunstis kasutuses olevatest paeltest :)
    Nii et mina niimoodi hoobilt ütleks küll, et ju siis foorumis kuulutati tiba kitsam teema välja, ikka õpetaja huvist lähtudes :)

    VastaKustuta
  5. Paeltesse ma ei jõudnudki, tikkimine haaras meeled ja käed:).
    No ma ei tea, minu jaoks uus teema aga nii palju kui ma loengus kuulata sain, jäi meelde, et taoline tikand on levinud peamiselt just Kihnus ning Mulgimaal. Me ju arutasime veel, et mispidi see liikumine toimuda võis ning õpetajal oli teooria, et äkki sattus keegi Kihnust Mulgimaale tööle ja lausa elama.
    Aga arvestades seda, et ma olin vähe maganud, pea töömõtteid täis ning ülepeakaela ametis tikkimisega, võis mul osa infost kaduma ka minna.

    VastaKustuta
  6. Ah, pikk kommentaar läks kaduma...
    Igatahes "Tikand Eesti rahvakunstis" ütleb selle kohta hästi napilt, loen välja et kuna Kihnus on arhailise tikandiga säilinud pruudipõll (samast ajast?), siis ilmselt oli see seal juba hääbumas, ilmselt siis ka vanem. Et ju siis nii, ehkki eks see üks oletuste asi ole, kuidapidi. Mulgimaal on ta igatahes rikkalikum (edasiarenenum?) ja laiemalt säilinud :)

    VastaKustuta