kolmapäev, 8. juuni 2016

Varandus

Eelmisel pühapäeval võttis minuga ühendust sugulane, kes viis mind kokku inimesega, kellele kuulub hetkel minu vanavanaonu maja. Kuna viimane omanik suri hiljuti ja ta oli usin kunsti- ja käsitööinimene, siis oli neil vaja abi kõikvõimaliku käsitööalase kraami läbitöötamisel. Et mis jätta ja mis minema visata, noh, koioht ja kopitus jne. Muuhulgas sorteerisime välja asju, mida uus omanik ei soovinud omale jätta ja lahkelt minule edasi "pärandas". Sh vanavanaonunaise Maria (1889-1975) heegelpitse. Küll väga kulunud versioonis ning osaliselt pigem pitsinäidetena aga siiski, pidasin oluliseks kõik alles jätta ja võimaluse piires korda teha.

Suur korvitäis varandust - vardad, tikkimiskomplektid, heegelniidid koos samas toonis linaste rättidega, pitskindad, telgedel kootud puuvillased kangatükid (vist ka linast sekka) jpm.

Poolik tikkimiskomplekt koeraga :) Tikkimise panin nädalaks sügavkülma, villane alusriie tundus tiba kahtlane. Aga tikand on nii ilus! Ma küll ei oska tikkida eriti aga pisted tunduvad väga lihtsad, nii et tahaks proovida, äkki õnnestub ära lõpetada ja padjaks vormistada.

Maria-tädi pitsid

Minikindad, mis läksid kahjuks äraviskamisele, kuna koi oli sees.
Lisaks pisut kirjandust aga minimaalselt. Kõige põnevam oli see pisikeses formaadis entsüklopeedia, illustreeritud, saksa keeles.Ilmumisaastat ei leidnud seest aga guugeldamine andis sellise lingi.


Eriti toredad olid nn valmiskomplekteeritud pakikesed - puuvillane käterätiriie, palistatud servaga ning siis samas toonis 3-4 heegelniiti juures. Mul tekkis kohe isu äärepitse teha, vanasti olid mul enamik käterätte pisikeste äärepitsidega, nüüd olen laisaks läinud.

Kõige ägedam oli aga üks ilurätt, selline mis vanasti pandi rätiriiulile rippu ja siis sinna taha sai peita igapäevased käterätid konksude otsa. Rätil on Maria-tädi initsiaalid ning suur lai äärepits. Rätt on kahjuks roosteplekiline ja pits katki mitmest kohast aga ma siiski võtsin ta omale ja proovin taastada. Iseenesest juba see taustalugu ja vanus on aukartust äratavad, nii et ei olnud kahtlustki, et jätaks või nii.

Gustav ja Maria
Iluräti pilte ma praegu ei näita. Üritan toda pisut korrastada ja siis. Piilumiseks aga palun, imetlege tikandit rätil. on ju peen?


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar