pühapäev, 12. juuni 2016

Need mõnusad pakivahetused

Kui ma internetis virtuaalset kudumiselu alustasin, olid jube populaarsed kõikvõimalikud pakivahetused. Secret Pal´id ja swapid jms. Küll vahetati lõngu, küll maiustusi ja lõngu, siis tehti pakke vastavalt saaja lemmikvärvile, siis oli salalõngakera (suur kera, mille sisse tuli peita pisikesi kudumisega seotud jubinaid) jne.
Need olid alati nii põnevad, kuni hetkeni, mil mul ühe ameeriklasega jama oli. Enamasti saatsin siis oma pakke tähitult, et jääks kinnitus saatmisest ja saaks jälgida, kuid see tähendas talle kodusel aadressil kohalolekut, mida tal oli tööalaselt keeruline korraldada. Aga ta ei teavitanud sellest oma ankeedis ega kurtunud ka adminile...  Kuller ei saanud peale mitut katset saajale pihta ja pakk saadeti tagasi. Tema kaebas korraldajatele, et ei saanud oma pakki ning mina kaeblesin, et pakk ei läinud kohale. Lõpuks kuidagi see ikka klaarus, pakk enam tagasi ei tulnud (saatsin lihtkirjana ise uuesti) aga mingit viisakat kinnitust või tänu samuti mitte. See kõik võttis mult õhina sellistes ettevõtmisest osaleda ja nii ongi olnud pikem paus.

Kevadel märkasin ühes Ravelry grupis aga minikinnaste kudumise teemalist vahetust. Pakk pidi olema minimaalne, minikindad pidid olema ning lubatud oli pisut ka hellitada lisaesemetega, mõistlikus hinnaklassis. Tahtsin taas proovida. Reeglid olid sellised, et kõik avavad oma pakid 11. juunil ja mitte enne :)

Minu pakk läks USAsse Rebeccale ja jõudis kohale jube kiiresti. Kindad kudusin Harju-Jaani meestekinnaste mustri järgi, ainult värvid muutsin ära. Käiku läksid sibulakoortega värvitud oranzh ning Leedu valge. Lisaks natukene nänni - maiustusi, hea tuju magnet ning muidugi pisikene shotikas. Saaja on ka koeraomanik.


Ise sai paki samuti Ameerikast, Sandylt ning selles olid soojades toonides minikindad shotikatega, postkaart ning raamat ühest Läti kindakudujast, Jete Užāne´st keda mina kutsun kindakunstnikuks.





Olen temast ka kunagi siin kirjutanud aga seda raamatut ei ole mul õnnestunud veel osta. Korra küll märkasin ühes Läti vanaraamatu portaalis toda müügil aga seal toimetamine oli jube keeruline ning mul jäi ost tookord katki.  Seda rõõmsam ma raamatu üle olin!

Küll sellel proual on ikka olnud fantaasiat, tal on eraldi seeriad lausa - "aastaajad" nt. Osad kindad on silmatud mustriga, osadel on peale tikitud lilled. Ja märkasin ka, et kindad on alustatud kõik hästi omapärasel moel. Sama võtet on kasutatud sellel poolikul vestil, mis muu "varandusega" eelmisel pühapäeval minu elamisse vanavanaonu Gustavi majast saabus. Peaks kohe uurima, mismoodi see käib!

Ma olen nüüd mitu korda raamatu otsast otsani läbi uurinud ja no nii ilus on! Panen siia ka mõned näited sellest ilust! Rõõmustage koos minuga :)

Valge pidi olema kõige ilusam värv (balta!), mida esineb sageli Läti folklooris.

Koerad.


Kirsid ja vaarikad


Kuused, ruumilisust on lisatud pahempidiste silmustega, märkate?

Kuused

Kased
Lõpetuseks veel ühed valged

Kindlasti on ka Eestis prouasid, kes ei koo üksühele mustreid ja suudavad oma loominguga ka Jetele silmad ette teha aga kahjuks pole neist selliseid raamatuid kirjutatud. Meenuvad siin kohal vaid Kihnu Roosi kindakogude põhjal koostatud raamat (ja teised trükised, mis temast ning tema kogudest muidugi ka)  ning Virve Aaviku sokikirjade kogumik. Aga kindlasti on meil selliseid loomingulisi inimesi palju rohkem kui me arvata oskame.

Hetkel aga ilmetlen taas oma raamatukest ning olen uhke omanik :)

3 kommentaari:

  1. See oli küll õnnestunud pakivahetus :)

    VastaKustuta
  2. Mul samuti IT kaudu ühe pakivahetusega kurb kogemus: sügisüllatuse pakk tuli Belgiast tagasi, sest majanumbris oli üks täht-või number puudu. Saatsin 01.jaanuaril "maailmaränduri" uuesti teele... ja ühtki sõna vastuseks ei saanud...:(

    Aga praegune pakk on Sul hästi armas.Hea, et uuesti proovida julgesid. ;)
    Edu.
    terv. Ruth (Tartu tagant)

    VastaKustuta
  3. Mulle omale ka nii meeldib! Kindakesed tõstavad tuju ja kindaraamat on ilus täiendus mu raamatukogule. Vahelduseks täitsa tore selliseid pisikesi pakke teha ja saada.

    VastaKustuta