esmaspäev, 21. detsember 2015

Elu esimene piparkoogimaja

Nami on ikka tore koht, inspireerib ja motiveerib! Hiljuti lingiti seal piparkoogimaja tegemise õpetust ja ma muidugi läksin õnge. Tainas oli mul küll poest ostetud aga joonised ja karamelliõpetuse sain sealt.

Mul on selle aasta piparkoogid kõik tehtud Leiburi tainast. Võised ja krõbid, hea rullitavusega ning täitsa vinks-vonks. Ma küll alustan juba mitmendat aastat varakult aga siiski, ilma stressita palun. Seega ajakavasse lihtsalt ei mahtunud tainategemine ja mis seal siis ikka, kõike ei pea ju ise tegema.  Leiburil on müügil tavaline tainas ja siis kahest pallist koosnev piparmündi-tsilli versioon. Maja tegingi piparmündisest tainapallist, lõhnab :)

Kaunistasin suhkruste rätsakatega, tuhksuhkru ja glasuuriga. Sees elab pliiatsiterijatast shoti terjer ning akna taga piilub Heidi kingitud päkapikk. Selliseid aknaid tegin ka esimest korda, päris lõbus, eriti see kommide purustamise osa. Hea, et naabrid kaeblema ei tulnud kui ma lihahaamriga neid komme peksin :P








Ajaloo huvides tuleb ära märkida, et kunagi varem olen ma ka maja "ehitanud" aga see oli poest ostetud valmisküpsetatud komplekt, mis tuli vaid kokku panna ja kaunistada. Ja millele mu kaks shoti terjerit pärast salaja katusesse augu sõid. Mul seisis too maja laua peal ning laua kõrval oli tugitool. Kuni selle ajani ei olnud seltsimees gäng grupiviisiliselt lauale roninud. Mul seisid ikka kausis maiustused ja need olid puutumata. Ma ei tea, mis neile siis sisse läks ja kuidas mammi üldse julges ronida, aga katusesse tehti hiigelauk ning öösel jooksis provva kõhuhädadega õuevahel nagu kiirtramm. Ega ma muidu ei oleks aru saanudki, kes see ahnepäits oli aga näeh, seedimine vedas mammil alt :)

Nii et ikka ootame. Jõule ja lund, lund eriti. Sel aastal on küll paar korda maa valgeks läinud aga vaid päevaks paariks. Peamiselt on soojarekordid ja pori, vihmast rääkimata. Maal õitsevad kannikesed...






First time in my life I made the gingerbread house by myself. I wanted to try how it is to make those windows out of candies. Baked the walls and roof, made caramel and decorated all with powder sugar and some decoration elements also made of sugar. 

It remembered me one funny moment from past when both of my old scotties were still alive - Suska and Blacky. I had a big gingerbread house on my table at living room and armchair just next to it. They never went to the table but I don´t know what happened but this time they decided to climb. Even Blacky who was very careful dog with good manners :) So I found the house with broken roof - there was an huge hole in the middle of it... The night after this happening was very "interesting", old poor doggie had issues with her stomach and I had to run out with her for several times during that night. Then it was pretty much clear who the poor starving animal was...


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar