reede, 26. juuni 2015

Kangakudumise kogemus 1.

Juba mõnda aega ma unistan sellest, et kududa omale üks kaltsuvaip (... ja mitte ainult...). Päris oma kätega. Nagu ma olen siin kirjutanud, oli minu vanaema ja tema ema suured kudujad. Õpetasid teisigi külas EW ajal ning tegid ilusat tööd.

Kevade poole selgus, et sel suvel tekib võimalus mõneks päevaks Läänemaale kuduma minna. Seekord tundus, et takistusi ei ole ning need, mis on, saavad ületatud. Asusin kaltsu koguma ja suve ootama. Teadsin, et kaltsu ettevalmistamine võtab aega aga täpselt ei osanud siiski ette kujutada, kui palju peaksin selleks planeerima. Alguses võtsin rahulikult - lõikusin mõned vanad pusad, õmblesin ja kerisin kerra. Läks ca terve päev ja siis tekkis esimene kahtlus, et kas ma ikka jõuan kokkulepitud ajaks kaltsu keritud. Jõudsin. Väljasõit oli laupäeva hommikul ja lõpetasin voltimise reedel peale keskööd :). Materjaliks läksid nii tekikotid, linad kui pusad. Siis ma veel ei teadnud, mismoodi head kaltsu valida ja kui keeruline võib olla erinevaid materjale miksida.

4h kahele tekikotile ja lisaks õmblemisele ja voltimisele kulunud aeg.

Diagonaali ja mõne pistega kinni

Ema hommikumantel, paar lina, koledad pusad ja ilusad, oma aja ära elanud pusad.
Kes kunagi plaanib vaipa kududa, ärge alahinnake materjalile kuluvat aega. Mul läks vast 5-6 täispikka päeva ja kaltsu oli ca 4,5kg.

Õmmeldud, nüüd servad kokku panna ja omakorda kaheks voltida ning siis kerasse.

Osad jäävad kasutamata ning said vaiba sisse vaid ühe või kahe triibuga sisse kootud. Rohkem polnud mõtet, sest materjal ei sobinud. Liiga õhuke, liiga kriips (satäänlina nt).

Kangakudumise etapid on lühidalt kirja pandud siin lehel.Kaltsu ettevalmistamist sealt ei soovita järgida, mina ei käristanud ega lõiganud ringselt. Samuti tuli välja praakida enamus UKst leitud ja juba valmislõigatud materjalist, sest see oli liiga "must" - keritud koos õmbluste ja kantidega, puhastamata servadega, ebaühtlane.

Kudumiskogemusest lähemalt järgmises postituses.

Minu lambakotid ja vana pusa
Terve jaanipäev ja üks õhtu lisaks!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar