pühapäev, 15. veebruar 2015

Kuidas ma kana istuma panin

Tahtsin nädalavahetusel proovida pudelikana ahjus. Olen sellest palju head kuulnud aga teinud veel polnud. Kana poest leitud, vaim valmis ja eile läks kokkamiseks.

Kõigepealt oli vaja osta õlu, sest kana sisse tahtsin panna õllepudelit. Läksin poodi pika nimekirjaga aga nimekirjad on ju nõrkadele, mõtlesin et küll mul on meeles, mis ma sellest ikka välja otsin. Kõik muud vajalik oli meeles aga õlu läks meelest. Õhtul läksin uuesti poodi, seekord ainult õlut ostma. Ikka jäi muid asju ka silma aga õlle ma ära tõin :P

Õhtul hakkasin kana ette valmistama. Retsept oli lihtne - kana maitsestada seest ja väljast soola-pipraseguga. Easy! Nüüd selgus, et maitseainete kapis oli täpselt pool tl pipart. Pipratoosist leidsin veel mõned ebemed, mis ajasid rohkem aevastama kui olid abiks. Peale suurt tuulamist  kappides leidsin punase pipra pulbri. Segasin siis sellest kokku midagi ja kana sai ära mätsitud.
Nüüd tuli operatsioon "pudel".  Panin küpsetusvormi alla ja pooliku õllepudeli otsa kana. Istus ägedalt ja ajas naerma. Pool jõuluporterist konsumeerisin ise. Tuju oli lõbus!

Seejärel hakkasin otsima praeahju juhendit, sest väidetavalt tuleb kana parem kui toda küpsetada pöördõhureźiimil. Mul oli neid propellerimärke mitu ja riskida ei soovinud. Passi leidsin ja juhendi ka... mis oli poolakeelne. Ühtlasi sai korda ka see kapp, kus ma kõikvõimalikke dokumente ja juhendeid hoian. Netist leidsi lõpuks õige märgi ja kokkamine võis alata.

Tuvastasin õige nupu, lülitasin ahju sisse ja asusin kana ahju manööverdama. Ei mahtunud. Eemaldasin kõik plaadid, panin resti kõige alumisele põhjale ja proovisin uuesti. Ei mahtunud.
Vihastasin. Tormasin panipaika klaasist pudeleid otsima. Ega neid siia eriti ei satu ja kui ka satub, siis olen kiire neid jalust ära loopima. Ainus pudel, mis oleks sobinud, oli poolik õlipudel. Kallasin siis õli purki ja eemaldasin õllepudeli ning toppisin selle eluka uuesti õlipudeli otsa.
Uus katse ahjuga - napikas! Kana läks küpsema, lõpuks!


Aeg lendas linnutiivul. Nimelt oli lubanud meile külla tulla Nässu koos Margega ja nad olid juba raporteerinud, et mess on läbi ja nad teel marsapeatusesse. Appi-appi.  Terve elamine täitus küpsetamislõhnadega, läksin vaatama, mis ahjus toimus. Pahaaimamatult avasin ukse ja tirisin eluka välja. Hakkas pruunistuma ja nägi hea välja... ja siis sekund hiljem läks tööle suitsualarm! Ja 2 sekundit hiljem ilmus joostes kööki paanikas koer.  Avasin aknad, kloppisin rätiga suitsu laiali ja rahustasin koera.

Täistunniks oli kanaga asjad suht ühel pool ja ma pidin lippama marsale vastu. Keerasin kuumuse maha ja jätsin kana ahju "hinagama". Tulemus oli väga hea! Pool pistsime õhtul nahka ja poolest tegin täna potitäie kana-klimbisuppi.

Klimbid tegin seekord kreeka jogurtist ja tulid väga head!

10 kommentaari:

  1. Hea! Ma kujutasin seda kõike ette ja naersin siin omaette! Mul ei mahu üks keeksivorm ahju...meelde tuleb tavaliselt siis, kui tainas vormis juba! :P

    Edu! Ja mõnusat veebruari jätku. ;)
    Terv. Ruth

    Jogurti-klimpidest võiksid ka kirjutada...et mis ja kuidas!?

    VastaKustuta
  2. Appike, ma kuulen esimest korda pudelikanast :D Mis eesmärk sel pudelil on, kuumutab kana seestpoolt? Tühi pudel või? Lahe lugu, igatahes!

    VastaKustuta
  3. Mahlane jääb ja pruunistub ühtlaselt igast küljest. Thredalia on seda ka teinud, ma sealt saingi idee. Pöördõhuga ahjus 1h, alguses 30minutit oli 250-230C ja siis pool tundi ca 210-200C.
    Pudel oli ca kolmaniku võrra õlut täis aga vesi võib ka olla.
    http://thredahlia.blogspot.co.uk/2012/05/mis-saab-ahjukanast.html

    Klimpidesse läks 1dl vett, 2 spl kreeka jogurtit, 2dl jahu, natukene soola, 1 muna.

    VastaKustuta
  4. Ahjaa, ahjust võttes ca 15min soovitab Thredalia kana mitte lõikuma hakata. Et see pidi olema oluline trikk :)

    VastaKustuta
  5. ma pole küll ekspert, aga mu meelest see kana peaks nö istuma seal pudeli peal, et vedelik pudelist aurustuks kana sisse ja sellega küpsetaks seest kana... st pudelisuu ei peaks ülevalt väljas olemas.
    teinekord võid proovida purgiõllega. pisike õllepurk on madalam kui pudel.

    VastaKustuta
  6. Ei teah, need pildid, mis ma olen näinud, seal on pudel paistnud. Jube hea oli.

    VastaKustuta
  7. Kes seest aurutada tahab, siis on purk, jah, parem, aga kohutavalt ebastabiilne. Ma olen proovinud nii purgi kui pudeli otsas kui kael sees kui kael väljas, vedelikuga ja ilma. Tulemus see, et vahet eriti pole, aga täis pudeliga seisab paremini, kui spetsalust pole. Oluline on, et kana oleks püsti :) Nii kana küpseb kiireminija ühtlasemalt, jääb mahlasem ja nahk on igalt poolt krõbe.

    Rimi müüd praegu alla 2€ spetsiaalset raami, mis kana püsti hoiab - paar metallkaart kõhuõõnde püsti ja väike rasvataldrik all. See on mugavam ja stabiilsem valik ja jääb ära küsimus, kas täis või tühi pudel :)

    Puhata laskmine on oluline, sest kohe ahjust võttes lõikama hakates, voolab palju lihamahla välja.

    VastaKustuta
  8. Pöördohuga ahi EI pane meie suitsualarmi tööle kuni 180 kraadiga. Muidu oli alati sireen kindel, suits ka. Ja olen kusagilt lugenud, et seal ei peagi nii korged kraadid olema kui tavalise kypsetamise korral?

    VastaKustuta
  9. Pöördõhuga on ok kasutada ca 10C madalamat tempi ja see on vahemiku juures juba sisse arvestatud. Aga 180C-ga pole selle "retsepti" juures midagi peale hakata. Rasv paratamatult kõrbeb. Meil õnneks (?) pole suitsuandur köögis.

    VastaKustuta
  10. Akna avamine aitab ka mul, avatud pinnad kõik :)

    VastaKustuta